مسابقات باستانی و زورخانه ای جام ریاست جمهوری در بیرجند برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان‌ جنوبی گفت: اولین دوره مسابقات باستانی و زورخانه ای رده نوجوانان جام ریاست جمهوری ۳ تا ۵ شهریور در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی قمری امروز (30 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولین دوره مسابقات باستانی و زورخانه ای رده نوجوانان جام ریاست جمهوری 3 تا 5 شهریور در بیرجند برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: در این مسابقات بین 15 تا 18 تیم شرکت خواهند کرد که هر تیم دارای 13 نفر است و استان‌هایی همچون کرمان، کرمانشاه، اصفهان، فارس، یزد حضور می یابند و این استان‌ها در سال‌های قبل مقام‌های برتر را در اختیار داشته اند.

 

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه افتتاحیه این مسابقات پنج شنبه 4 شهریور و اختتامیه هم عصر جمعه در زورخانه موسی ابن جعفر(علیه السلام) برگزار خواهد شد، گفت: هر چند این مکان برای برگزاری مسابقات کوچک است اما فضای مناسبی برای برگزاری این مسابقات محسوب می شود.

 

قمری با بیان اینکه تیم باستانی نوجوانان استان هم عملکرد قابل قبولی دارند، تصریح کرد: از چندین سال‌ قبل استعدادیابی و آموزش نونهالان و خردسالان آغاز شد و اگر تلاش مربیان نبود شاهد میزبانی این مسابقات در خراسان جنوبی نبودیم.

 

وی در ادامه افزود: جوانان و ورزشکاران استان لیاقت همه چیز را دارند و اگر به آن‌ها توجه مهرآمیز و با محبتی شود آینده آن‌ها از خطرات و آسیب‌های اجتماعی مصون خواهد بود.

 

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در ورزش باستانی نوجوانان علاوه بر آموزش ورزش پهلوانی، جوانمردی و اخلاق را هم یاد می گیرند، تصریح کرد: باید ورزشکاران مورد تشویق قرار بگیرند تا سایر افراد هم برای حضور در عرصه‌های ورزشی تشویق شوند.

 

قمری خاطرنشان کرد: تشویق یک دانش آموز سبب می شود تا تعداد کثیری جذب ورزش‌ها مختلف شوند و امید است که تعدادی از زورخانه‌هایی که در دستور کار است به زودی ساخته شود و به بهره برداری برسد.

 

کد خبر 567340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha