فعالیت های قرآنی بانوان در مسیر پیاده روی اربعین تشریح شد

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای راهبری بانوان ستاد اربعین گفت: با توجه به اینکه امسال سال اول فعالیت های قرآنی بانوان است در موکب های قرآنی مسیر بخشی به بانوان جهت آموزش حفظ قرآن، روخوانی و روانخوانی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری بررسی فعالیت های قرآنی مراسم اربعین صبح امروز با حضور حسن محمدی، دبیر شورای راهبردی فعالیت های قرآنی مراسم پیاده روی اربعین و لاله افتخاری، دبیر شورای راهبری بانوان ستاد اربعین در اتحادیه تشکل های قرآن و عترت برگزار شد.

لاله افتخاری، در ادامه این نشست با بیان اینکه برنامه های قرآنی جنسیت بردار نیستند، گفت: با توجه به اینکه امسال سال اول فعالیت های قرآنی بانوان است ملاحظاتی برای حضور خانم ها در موکب های قرآنی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در 25 موکب قرآنی مسیر پیاده روی بخشی برای آقایان و بخشی برای بانوان جهت آموزش نحوه حفظ قرآن، روخوانی و روانخوانی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین جمع خوانی و پاسخ به شبهات قرآنی و حضور مبلغان خانم در این موکب ها صورت خواهد گرفت.

افتخاری با اشاره به تعامل بانوان نخبه قرآنی عراق و ایران و همچنین دیگر کشورها در مسیر پیاده روی اربعین تاکید کرد: همچنین هماهنگی بین ایران و بعضی از عتبه های عراق حول محور قرآن و برگزاری محافل قرآنی در حرم های اهل بیت از دیگر برنامه های بخش بانوان شورای راهبری می باشد.

دبیر شورای راهبری بانوان ستاد اربعین با بیان اینکه برای اجرای برنامه های قرآنی نیاز به زمان بندی داریم، تصریح کرد: مسیر پیاده روی اربعین فرصتی برای ارایه سبک زندگی اسلامی می باشد بنابراین آموزش علاقه مندان عراقی و ایجاد بانک اطلاعاتی از این افراد برای برگزار کردن دوره های آموزشی و روایتی برای زوار اربعین از جمله برنامه های شورای راهبری است.

 وی با بیان اینکه برنامه ریزی های قرآنی در این مسیر جهت خنثی کردن توطئه دشمنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: پیوند قرآن و عترت در این مسیر حرکتی برای برپایی حکومت جهانی و بیداری مردم حول محور وحدت است.

افتخاری با اشاره به اینکه در همه فعالیت های اربعین باید منسجم و به صورت قرارگاهی کار شود، اظهار داشت: بنابراین لازم است همه صنوف وارد این عرصه شده و وحدت در عین کثرت صورت گیرد.

عضو شورای راهبردی فعالیت های قرآنی اربعین با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های بی شمار مراسم اربعین راه ورود دشمن را خواهد بست، تصریح کرد: باید توجه داشت در این راه میزبانی را از مردم عراق نگیریم چرا که آنها در طول سال و تحت هر شرایطی برای برپایی و خدمت رسانی در این ایام تلاش می کنند و ما باید در نظر داشته باشیم فقط کمک آنها و قدرشناس زحمات آنها هستیم.

کد خبر 567941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha