محاکمه حسنی مبارک نمایش قدرت و عدالت الهی است

نماینده ولی فقیه در گیلان، محاکمه حسنی مبارک را نمایش قدرت و عدالت الهی دانست و گفت: فرعون مصر 30 سال به مردم ظلم کرد و امروز در قفسی که آزادی خواهان را به اعدام محکوم می کرد، در حال محاکمه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت با بیان این مطلب یادآور شد: تنها حامی حسنی مبارک، رژیم صهیونیستی است و طرح اعطای پناهندگی به حسنی مبارک از سوی این رژیم یکی از علل نفرت مردم مسلمان از مبارک است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام در صورت داشتن توان جسمی اجازه روزه داری به افراد می دهد، گفت: اگر کسی احتمال ضرر جسمی بدهد و روزه بگیرد، فعل حرام مرتکب شده و عقوبت می شود.

 

خطیب نماز جمعه رشت تاکید کرد: کسانی هم که به علت بیماری، مسافرت و شرایط ویژه قادر به روزه داری نیستند، مجاز نیستند در ملا عام روزه خواری کنند.

 

آیت الله قربانی تظاهر به روزه خواری را حرمت شکنی در جامعه اسلامی خواند و تصریح کرد: در مواجه با روزه خواری مردم تکلیف به اجرای امر به معروف داشته و نیروی انتظامی موظف به برخورد است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین اعلام کرد: اگر کسی اصرار به هنجارشکنی در جامعه اسلامی داشته باشد، مرجع قضایی باید روزه خوار را در ملا عام حد بزند.

 

امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به دعاهای مشترک ماه رمضان اشاره کرد و گفت: دستگیری از محرومان و رسیدگی به مستمندان از مهمترین بخش های دعاهای مشترک ماه رمضان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، وقوع خشکسالی در سومالی را از میدان های آزمایش الهی خواند واظهار کرد: از فلسفه های روزه داری توجه به آن دسته از محرومان مسلمانان است که به علت گرفتاری های طبیعی و اجتماعی در گرسنگی به سر می برند.

 

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به مشکلات اقتصادی غرب به ویژه آمریکا اظهار کرد: دولت های غربی با تحریم ایران به دنبال نابودی انقلاب بودند، اما هم اکنون خود به ورشکستگی گرفتار شده اند.

 

آیت الله قربانی تصریح کرد: ایران اسلامی با هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش های دولت با پشت سر گذاشتن تحریم ها به مرحله کاهش نرخ تورم و بیکاری رسیده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان ابراز امیداوری کرد: با همدلی و همراهی مردم و دولت حکومتی الگو در جهان داشته باشیم.

 

امام جمعه رشت در خطبه اول نماز جمعه این شهر با اشاره به نقش ماه رمضان در تقویت ایمان افراد جامعه، علم، معرفت و حیا را سه عامل بازدارنده از گناه و آسیب های اجتماعی دانست و گفت: جامعه دارای حیا، ایمان نیز دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، قانون را عامل دیگر حفظ جامعه از مشکلات اجتماعی برشمرد و گفت: اعتقاد و باور قلبی در کنار عمل به قانون سبب کاهش آسیب های فردی و اجتماعی در جامعه می شود.

 

خطیب نماز جمعه رشت با بیان اینکه موثرترین عامل در ترک محرمات و حفظ جامعه از گناه، ایمان افراد جامعه است، اظهار کرد: افزایش روحیه ایمانی در ماه رمضان علت کاهش جرم و جنایت در این ماه است.

 

آیت الله قربانی با اشاره به روایات اسلامی، روزه در تابستان را نوعی جهاد خواند و خاطرنشان کرد: روزه داری 16 ساعته ایمانی قوی و اراده ای استوار نیاز دارد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 56946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha