راه اندازی سامانه جامع مشاوره اربعین حسینی (ع) با پاسخگویی به سوالات زائرین

خبرگزاری شبستان: قائم مقام مدیرعامل موسسه تبیان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مشاوره اربعین در سایت تبیان گفت: این سامانه با هدف سهولت در پاسخ دهی به کاربران از سوی تبیان تهیه و در اختیار کمیته فرهنگی آموزشی اربعین قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری رونمایی از همکاری های موسسه فرهنگی و هنری تبیان و کمیته فرهنگی آموزشی اربعین عصر امروز با حضور حجت الاسلام حمید احمدی، مدیر کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و سید حیدر مرتضوی، قائم مقام مدیرعامل موسسه تبیان در موسسه مشعر برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی در ابتدای این نشست با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم در زمینه فرهنگ سازی در مراسم اربعین به کارگیری موثر رسانه ها و شبکه های مجازی می باشد، گفت: در این راستا رسانه ها نقش اساسی در این زمینه ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های ستاد مرکزی اربعین حسینی استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی می باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیازی نیست که برخی از زیرساخت های رسانه ای را برای فرهنگ سازی ایجاد کنیم بلکه باید از رسانه ها به عنوان سرمایه های اجتماعی استفاده کرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه 60 درصد از زائران اربعین جوانان و قشر فرهیخته جامعه می باشند، اظهار کرد: دسترسی این افراد به شبکه های مجازی و رسانه ها در این زمینه فراهم شده و این گونه نشست ها در ارتقای اطلاع رسانی موثر می باشد.

مرتضوی، قائم مقام مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری تبیان در ادامه این نشست با اشاره به کارگیری تمامی ظرفیت های تبیان جهت اطلاع رسانی مراسم اربعین گفت: موسسه تبیان به عنوان موسسه پیش رو در زمینه فعالیت های قرآنی و اهل بیت در تولید محتوا و تامین زیرساخت لازم در راستای اشاعه فرهنگ دینی گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه همکاری موسسه تبیان با کمیته فرهنگی آموزشی اربعین فرصت مناسبی جهت اطلاع رسانی به زائران و فرهنگ سازی مراسم اربعین می باشد، خاطرنشان کرد: در این راستا بر اساس ایجاد تفاهم با کمیته، خدمات مشترک آموزشی به زائرین اربعین ارائه خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به راه اندازی شبکه اجتماعی زائرین اربعین در سایت تبیان، اظهار کرد: تبیان با ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مستقیم با کاربران خود می تواند در امر آموزش پاتوقی برای زائران اربعین جهت تولید محتوا و ارائه محتوا با موضوع بحث های فرهنگی آموزشی باشد.

قائم مقام مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری تبیان با اشاره به وجود کانال فیلم در سایت تبیان تصریح کرد: راه اندازی کانال اختصاصی فیلم های آموزشی اربعین با هدف ارائه کلیپ های آموزشی سفر اربعین ویژه زائرین از جمله اقدامات موسسه می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع مشاوره اربعین حسینی (ع) در سایت تبیان ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله زائرین مراسم اربعین سوالات زیادی در خصوص چگونگی فراهم سازی مقدمات و ابعاد مختلف این سفر داشته و دارند این سامانه با هدف سهولت در پاسخ دهی به کاربران از سوی تبیان تهیه و در اختیار کمیته فرهنگی آموزشی اربعین قرار داده شده است.

مرتضوی با بیان اینکه این ظرفیت جهت پاسخگویی به سوالات و ارائه محتوا برنامه ریزی شده است، افزود: پاسخگویی به سوالات به صورت آنلاین نمی باشد به طوریکه سوالات بعد از این ثبت می شوند بین 24 تا 48 ساعت پاسخ داده خواهند شد ولی امیدواریم از این زمان کاسته شده و به کمتر از دو ساعت برسد.

قائم مقام مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری تبیان با بیان اینکه جهت پاسخگویی به سوالات خواهران در این سامانه بخشی اختصاص داده شده است، گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس moshavere.tebyan.net از خدمات این بخش بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین با در اختیار گرفتن بستر کانال اختصاصی فیلم از موسسه تبیان فیلم ها و کلیپ های با کیفیت بالای راهپیمایی را به مخاطبان خود عرضه می کند.

کد خبر 571750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha