تشکیل ۱۱ شورای امر به معروف و نهی از منکر در ایلام/ ۱۹۲۰ نفر عضو گروه طلایه داران هستند

خبرگزاری شبستان: معاون امربه‌معروف و نهی از منکر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ایلام، گفت: گروه‌های طلایه داران امربه‌معروف و نهی از منکر در راستای بهره‌گیری از ظرفیت مردم در راستای انجام و همگانی کردن این فریضه الهی تشکیل شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرهنگ محمد فرجی، معاون امربه‌معروف و نهی از منکر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ایلام، صبح امروز(16 شهریور) در نشست با کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد این استان، اظهار کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری سربازان فداکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگی و جنگ نرم هستند.

 

وی، بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین  نهادهای مردمی در سطح جامعه، کانون‌های فرهنگی و هنری هستند، ابراز کرد: در راستای استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری در استان، شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح این کانون‌ها تشکیل می‌شود.

 

معاون امربه‌معروف و نهی از منکر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ایلام، یادآور شد: اگر فریضه الهی و دینی امربه‌معروف و نهی از منکر جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند یک جامعه پاک، پر از معروفات و دور از منکرات خواهیم داشت.

 

سرهنگ فرجی، با اشاره به اینکه اصل اسلام بر دو پایه امربه‌معروف و نهی از منکر است، ابراز کرد: قانون حمایت از عامران به معروف و ناهیان از منکر تصویب‌شده و در 15 اردیبهشت سال 92 ابلاغ‌شده است که تاکنون نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای مردمی کردن و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر انجام‌شده است.

وی، گفت: تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح کانون‌ها با توجه به گستردگی در سطح استان و حضور نسل جوان در کنار مساجد در این کانون‌ها فرصت مناسبی در راستای ترویج این فریضه الهی است.

 

معاون امربه‌معروف و نهی از منکر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ایلام، بابیان اینکه تاکنون 11 شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح نهادهای مختلف استان تشکیل‌شده است، افزود: این شوراها به‌منزله اتاق فکر و هدایت اعضا، یاوران امربه‌معروف و گروه طلایه داران این فریضه الهی است.

 

فرجی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 1920 نفر در استان عضو گروه طلایه داران امربه‌معروف و نهی از منکر هستند، تصریح کرد: در سال 95 این تعداد اعضای گروه طلایه داران باید 3 هزار و 750 نفر افزایش یابند که در تلاش هستیم با تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر  این امر به‌زودی تحقق پیدا کند.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: شوراهای امربه‌معروف معروف و نهی از منکر در سطح نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌صورت 7 نفره تشکیل می شود و می توانند زمینه‌های لازم را برای ترویج این فریضه فراهم کنند که مقررشده این شوراها هرماه یک‌بار تشکیل جلسه دهند و موارد لازم را پیگیری کنند.

کد خبر 571918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha