تقدیر از خانواده‌های قرآنی شهدای منا در اختتامیه طرح ۱۴۵۰/ مشارکت ۶ میلیونی مخاطبان

خبرگزاری شبستان: مدیر شبکه قرآن گفت: آماری که از مشارکت مخاطبان طرح تا سال قبل داشتیم، نشان می داد که حدود ۵ میلیون نفر در طرح مشارکت داشتند اما امسال مخاطبان طرح رشد یک میلیونی داشتند و تا امروز حدود ۶ میلیون نفر در طرح شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون شبستان، نشست خبری «محمدحسین محمدزاده» مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با حضور وی و «احمد لیایی» دبیر این طرح پیش از ظهر امروز ۱۶ شهریورماه با محوریت اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ برگزار شد. 

 

محمدزاده در این نشست با اشاره به مراسم اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ گفت: اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ ساعت ۱۷ روز شنبه و با حضور یکی از سران قوا و رئیس رسانه ملی در مرکز همایش‌ های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌ شود. در این مراسم از خانواده‌های قرآنی شهدای منا نیز تجلیل می‌ شود.

 

وی با بیان اینکه سوره حدید محوریت این دوره طرح قرآنی ۱۴۵۰ بود، درباره آن توضیح داد: طرح ۱۴۵۰ به جهت غنی‌ سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و همچنین سایر اعضای خانواده با محوریت رسانه ملی و با دو شبکه تخصصی رادیویی و تلویزیونی  قرآن و معارف سیما در شبکه‌های مختلف ملی و سازمان های مربوطه برگزار شد.  سوره حدید سوره‌ای است که به فرمایش امام صادق (ع) در دسته آغازین آن برای فهم بهتر نسل های آخر‌الزمانی نازل شده است تا آنها فهم بهتر و دقیقی داشته باشند. موضوعات این سوره شامل سبک زندگی ایرانی - اسلامی، اقتصاد مقاومتی، دوران رشد انسانها، مراحل تکامل آنها، سرنوشت هدایت انسانها، و هدف بعثت پیامبران و نحوه پدید آمدن آهن را شامل می‌شود که این طرح با توجه به فراگیر بودن و چند ضعلی بودن آن بخشی از منویات مقام معظم رهبری را پاسخگو است. 

 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از برگزاری سه جشنواره با محوریت سوره حدید خبر داد و افزود: در طرح ۱۴۵۰جشنواره جمع‌ خوانی سوره حدید برگزار شد و گروه‌های قابل توجهی در این جشنواره شرکت کردند، همچنین جشنواره‌ های عکاسی و خوشنویسی دو طرح دیگر جشنواره بود که با استقبال عموم مردم روبرو شد.

 

وی همچنین اعلام کرد: در طرح امسال شبکه‌ های مختلف تلویزیونی و رادیویی به خوبی در طرح مشارکت داشتند و در این زمینه رادیو قرآن نقش محوری داشت، همچنین سایر نهادها هم به خوبی و با توجه به اینکه قرار بود که طرح برگزار نشود اما به خوبی و به صورت جهادگرانه در طرح مشارکت کردند و طرح ۱۴۵۰ با ارزش افزوده نسبت به سال‌ های قبل برگزار شد.

 

محمدزاده در پایان سخنانش از افزایش یک میلیونی مخاطبان طرح نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌  آماری که از مشارکت مخاطبان طرح تا سال قبل داشتیم، نشان می داد که حدود ۵ میلیون نفر در طرح مشارکت داشتند اما امسال مخاطبان طرح رشد یک میلیونی داشتند و تا امروز حدود ۶ میلیون نفر در طرح شرکت کردند.

تولید ۱۲ هزار و ۱۶۵ دقیقه برنامه تلویزیونی در مورد طرح قرآنی ۱۴۵۰

در ادامه نشست،  احمد لیایی نیز با ارائه آماری از این طرح قرآنی و مشارکت کنندگان در آن، توضیح داد: امسال نهادهایی مانند وزارت ارشاد، شواری توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، کانون مساجد، دارالقرآن بسیج، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، شهرداری تهران و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در طرح مشارکت داشتند. امسال برای طرح، ۱۲ هزار و ۱۶۵ دقیقه برنامه تلویزیونی تولید شد و کتاب طرح هم توسط نهادهای مختلف چاپ و در اختیار مخاطبان قرار گرفت، همچنین امسال توسط نهادهای مشارکت‌‌کننده حدود 16 هزار کلاس آموزشی برگزار شد و ۳۲۰ هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

 

وی اضافه کرد: ۲۳۲ اثر به جشنواره خوشنویسی و ۲۴۰ اثر به جشنواره عکاسی طرح ۱۴۵۰ ارسال شده است. همچنین امسال ۱۴۰۰ جایزه ۲ میلیون ریالی و ۵۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی بین مشارکت‌ کنندگان طرح توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 572013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha