هندسه شهری امری مهم در مبلمان شهری و آسایش جامعه است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به هندسه شهری و الگوسازی گفت: هندسه شهری امری مهم در مبلمان شهری و آسایش جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز ( 17 شهریور) در همایش مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد گفت: در هر شهری وضعیت ساختمان های آن بازگو کننده شرایط درونی و اجتماعی و فرهنگی آن جامعه است.

 

وی افزود: در شهر یزد ویژگی های خاصی دارد که ممکن است در شهرهای دیگر مشاهده نشود و به اقتضای شرایط اقلیمی و فرهنگ متفاوت باشد.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ویژگی شهر یزد شامل تاریخی بودن، شرایط اقلیمی است که برای خود بازگو کننده بسیاری از شرایط است و بسیاری از فنون در آن به کار گرفته شده که در مبحث ساختمانی باید به آن توجه شود و حفظ آن ها جز فرهنگ های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ما است.

 

میرمحمدی بیان کرد: فناوری های متعدد نشان از خلاقیت ها دارد که می تواند شرایط را برای شرایط طبیعی سازگار کند که این در جامعه نیز اثرگذار است.

 

وی افزود: هندسه شهری امری مهم در جامعه است که مساجد، مراکز تفریحی، خدماتی، اجتماعی به صورت متوازن در کنار هم قرار گرفته اند و جامعه در آسایش قرار گرفته و دسترسی ها در آن آسان است که این نیز می تواند در ساختمان سازی بدات توجه شود.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد:هندسه شهری ما باید بتواند تمام عناصر در تعامل با هم قرار بگیرند و احساس شود که اگر عنصری حذف شود به مشکل بر می خورد که این مهم در شهرسازی و ساختمان سازی است.

 

میرمحمدی بیان کرد:جلوه آفرینی یکی از دستاوردهای تفکر مهندسی است که در زمینه طراحی باید بازتاب دهنده هویت های تاریخی و ملی و مذهبی ما باشد و بتواند هنرها را به ما معرفی کند.

 

وی ادامه داد: ما با مصالح متنوع ساختمانی می توانیم اشکال متنوعی را بوجود بیاوریم که نمونه آن کاه گل در مصالح ساختمانی است که به خوبی احساس پویایی را به انسان منتقل می کند.

 

استاندار یزد گفت: کار برد مصالح را در احداث بنا و نوسازی بنا و مرمت و بازسازی بناها داریم که کاربرد مصالح می تواند در احیای بافت های قدیمی با تنوع و هنرنمایی و لذت بخشی ها در ما ایجاد کند.

 

میرمحمدی افزود: الگو پردازی از نکات مهم دیگر است که برای هر دیار و منطقه ای الگوی خاص خود داریم که باید به نحوی پرورش دهیم که با تغییر شرایط آرامش نهایی را به ساکنین دهد و تنوع طلبی انسان ها را پاسخگو باشد که پاسخ این تنوع طلبی در الگو سازی ها است.

کد خبر 572312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha