قانون امر به معروف و نهی از منکر مبنای تمام امور باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر حلال و حرام را در جامعه از هم تفکیک خواهد کرد گفت: ضامن اجرای همه قوانین کشور امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده  ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز(25شهریور)در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بهمراه مربیان روحانی، گروه هیا امر به معروف و نهی از منکر در بیت وی اظهارکرد: امر به معروف ونهی از منکر از الزامات اساسی هر جامعه ای است.

 

وی با بیان اینکه جامعه ای که دارای امام و پیشوای شایسته نباشد به بیراهه خواهد رفت گفت: برپایی اعیاد و مراسم های مذهبی و رعایت شئونات اسلامی نیازمند ولی معتقد است.

 

آیت الله قربانی به برگزاری جشن عید غدیر به مدت دو ماه در گذشته اشاره واذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران اتّم غدیر در جهان اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند وزارت در کشور است خاطرنشان کرد: درحال حاضر قانون امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی تدوین شده و در شورای نگهبان به تصویب رسیده و به زودی اجرایی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: ضامن اجرای همه قوانین در کشور مقوله مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

 

آیت الله قربانی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر از ذهن و عمل مردم در اجتماع گرفته شود حلال و حرام در جامعه مفهومی نخواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به دوران رژیم طاغوت اشاره و تصریح کرد: حجاب داشتن و نماز خواندن در رژیم طاغوت، امری زشت و ناپسند به شمار می رفت و هرفردی اگر این اعمال را رعایت می کرد در جامعه احمق شمرده می‌شد.

 

وی بیان کرد: رعایت عدالت و حقوق اجتماعی، تفکیک حلال و حرام و داشتن حجاب اسلامی از مقوله های مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

 

آیت الله قربانی اذعان کرد: شبکه های ماهواره ای آداب و رسوم و عقاید جهان اسلام را هدف توطئه های شوم خود قرار داده اند و ارزشهای دینی جامعه اسلامی را زشت و ناپسند تلقی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: غربی ها امربه معروف و نهی از منکر را خلاف آزادی می دانند.

 

وی تصریح کرد: برای قانونی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دیر اقدام شده است و بایستی زودتر جهت اجرای این قوانین در جامعه دستورات لازم صادر می شد.

 

 

 

 

کد خبر 574049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha