پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون تا ۲۰ مهر ادامه دارد.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز (7 مهر) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به حساب می آید که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه، ارتباط، انس مستمر با آن، تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می شود از این رو، مجموعه فعالیت های قرآنی به ویژه آموزش قرآن در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است.

 

وی در ادامه افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از نهاد های مسئول در توسعه زیر ساخت آموزش های قرآنی در طول سال های گذشته تلاش های را در این زمینه انجام داده است که یکی از مهمترین این اقدامات، برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت در کنار حمایت های مادی و معنوی از فعالیت ها و برنامه های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآن و عترت کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور را از جمله اهداف برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

 

کارگران ابراز کرد: شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآن کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت از دیگر اهداف برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در چهارمحال و بختیاری است.

 

وی تصریح کرد: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه حفظ،‌ ترجمه و مفاهیم،‌ تدبر در قرآن و معارف قرآن و اهل بیت (علیه السلام) در رشته های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، ۱۵ جزء، 20 جزء، حفظ جزء 30، حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی در پنج رشته، تدبر جزء 29 و 30 قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت، برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین به آزمون سراسری «به سوی فهم قرآن کریم» ویژه کارکنان دولت با محوریت مفاهیم و تدبر سوره مبارکه صف اشاره کرد و گفت: مراحل ثبت نام در این آزمون آغاز شده و تا ۱۵ آبان سال جاری ادامه دارد.

 

کارگران با اشاره به اینکه آزمون سراسری «به سوی فهم قرآن کریم» ویژه کارکنان دولت 19 آبان سال جاری برگزار می شود افزود: آزمون ویژه کارکنان دولت، به صورت الکترونیکی برگزار و به پذیرفته شدگان گواهینامه آموزش ضمن خدمت معادل 28 ساعت اعطا می شود و همچنین 110 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برای پذیرفته شدگان در نظر گرفته شده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: برای آزمون کارکنان دولت کتاب «به سوی فهم قرآن» به‌ عنوان منبع آزمون معرفی شده که به صورت رایگان در اختیار کارکنان قرار می گیرد و همچنین شرکت کنندگان می توانند لینک این کتاب را از طریق پایگاه اطلاع ‌رسانی آزمون دریافت کنند.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: از جمله جوایز پانزدهمین آزمون قرآن و عترت، 20 کمک هزینه 10 میلیون ريالی حج عمره مفرده، ۱۶۰ کمک هزینه عتبات عالیات و ۴۰۰ کمک هزینه یک میلیون ريالی مشهد مقدس است.

 

وی یادآور شد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.Qia.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 576938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha