تقویت مبانی فرهنگی علوم قرآنی در نمایشگاه ها قرآن در نظر گرفته شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت های دینی، خواستار تقویت مبانی فرهنگی علوم قرآنی و اشاعه این فعالیت ها در نمایشگاه های علوم قرآنی شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان صبح امروز (17 مرداد) در نخستین جلسه ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه آثار علوم قرآنی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با برشمردن ویژگی های دهمین نمایشگاه آثار علوم قرآنی در سال جاری و توجه ویژه به نیاز فرهنگی مردم از این رویداد کلان گفت: تقویت مبانی فرهنگی علوم قرآنی و اشاعه این فعالیت ها در نیمه دوم ماه مبارک رمضان به عنوان راهبرد کلی مدنظر قرار گرفته شود.


قباد میمنت آبادی افزود: نفس برپایی یک نمایشگاه آن هم با این اهمیت که به برکات کلام خدا در جامعه انسانی بپردازد نیازمند حضوری متعالی و مشارکت پرشور بازدیدکنندگان روزه دار کردستانی است و این امر زمانی تحقق می یابد که اثر بخشی آثار ارائه شده در نمایشگاه به مراتب بالاتر از سنوات قبل باشد.


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با برشمردن برنامه های جنبی نمایشگاه از جمله کاروان نور خاطر نشان کرد: حضور این کاروان معنوی در سطح شهرستان های استان با همکاری مسئولان شهرستانی از جمله امام جمعه و فرماندار دو شخصیت اصلی شورای فرهنگ عمومی، پیام آور حرکت عظیم قرآن مجید در میان مردم متدین و فرهنگی کردستان است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برنامه های جنبی این نمایشگاه رامشتمل بر 14 غرفه نمایشگاهی برشمرد و اظهار داشت: جشن شهر باران به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، محافل انسی با قرآن در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری سه محفل انسی با قرآن در جمع خانواده نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه معرق و منبت قرآنی هنرمند علی محمدی در نگارخانه سنندج، اجرای دف نوازی در محل برپایی نمایشگاه از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.


میمنت آبادی، ترتیل خوانی در شهرستان های قروه و بیجار، مسابقه اذان، مسابقه مفاهیم قرآن، تجلیل از هنرمندان فعال قرآنی، محفل بزرگ انسی با قرآن به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، همکاری با استانداری کردستان در برگزاری مسابقه قرائت قران کریم وی‍ژه کارکنان دولت را از دیگر برنامه های جنبی دهمین نمایشگاه علوم قرآنی برشمرد.


گفتنی است، شهرستان های مریوان، قروه و بیجار نیز همزمان با سنندج نمایشگاه آثار علوم قرانی را خواهند داشت.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 57703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha