افزایش بهره وری از امکانات موجود، خراسان شمالی را متحول می کند

خبرگزاری شبستان: معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استفاده حداکثری از امکانات موجود و افزایش بهره وری، استان خراسان شمالی را متحول خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی امروز  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی عنوان کرد: باید متوجه شویم که اقتصاد مقاومتی چیست تا راهکارهای رسیدن به آن را تعریف کنیم، بنابراین در شرایطی که کشور دچار مشکلات در زمینه اقتصادی و تولید است، بهره گیری از امکانات موجود و افزایش بهره وری سبب تحول می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد خراسان شمالی، خرد، روستایی و بر پایه کشاورزی است، افزود: باید تقویت واحدهای خرد در استان مورد توجه قرار گیرد و مهم ترین مشکل آنها یعنی بازار فروش رفع شود.

 

کلانتری عنوان کرد: پیشنهادی که برای سازمان دهی واحدهای خرد وجود دارد این است که تعاونی های تامین نیاز در گرایش های مختلف اما با اولویت بخش کشاورزی و صادرات توسعه یابد.

 

وی با اشاره به بازدیدی که از شهرستان راز و جرگلان داشت بیان کرد: محور توسعه این شهرستان مبتنی بر تعاونی های کشاورزی و روستایی است که فعالیت زنجیره ای این تعاونی ها می تواند الگوی خوبی برای کشور باشد.

 

کلانتری از استاندار و فرمانداران شهرستان های خراسان شمالی خواست: با تعاونی ها و ظرفیت های اشتغالزایی استان تعامل و همراهی بیشتری داشته باشند تا روند توسعه استان به نحو مطلوب ادامه یابد.

 

کد خبر 577370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha