خراسان شمالی ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل دارد

خبرگزاری شبستان: معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازماندن ۱۰ هزار کودک از تحصیل در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز 8 مهرماه جاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی، فقر زدایی و ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی را یکی از پنج اصل اقتصاد مقاومتی دانست.

 

وی گفت: 10 هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در خراسان شمالی شناسایی شده است که باید تا آبان ماه آینده با آنها تماس برقرار تا زمینه های تحصیل شان در مدرسه فراهم شود.

 

وی توزیع عادلانه ثروت و درآمد را سبب فقر زدایی اعلام و بیان کرد: خراسان شمالی استان محروم و فقیری است که افزایش تسهیلات خرد برای جلوگیری از افزایش ضرر مردم و همچنین خرید محصولات اقشار کم درآمد می تواند از گسترش فقر در استان جلوگیری کند.

 

میدری عنوان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و فقر زدایی باید الگوی سیاست گذاری صرفا دولتی به کار مردمی تبدیل تا نتایج مثبت کسب شود.

 

وی تاکید کرد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که 10 هزار کودک ابتدایی بازمانده از تحصیل در یک استان کوچک وجود داشته باشد، بنابراین برای نخستین بار بر اساس کد ملی افراد، آسیب های اجتماعی تحلیل و مطالعه استانی آسیب هایی مانند طلاق، فقر، خودکشی، تن فروشی و... انجام شد.

 

کد خبر 577373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha