فرهنگ کار و کارآفرینی در خراسان شمالی پایین است

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از نبود هماهنگی بین دستگاه های اجرایی خراسان شمالی در راستای ایجاد اشتغال گفت: فرهنگ کار و کارآفرینی در خراسان شمالی پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و  اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز 8 مهرماه جاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی بیان کرد: مبنای اشتغالزایی و توسعه در خراسان شمالی بخش کشاورزی تعریف شده اما بهره وری این حوزه در خراسان شمالی پایین است.

 

وی افزود: پایین بودن آموزش در بخش کشاورزی، نبود هماهنگی بین دستگاهی استان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی و نبود اقدام مشترک بین دستگاهی در این راستا سبب شده حوزه کشاورزی، اشتغالزایی مناسبی نداشته باشد.

 

منصوری همچنین پایین بودن فرهنگ کار و کارآفرینی، مهاجرت از روستا به شهر، سخت گیری دستگاه های اجرایی خراسان شمالی نسبت به دیگر استان های کشور در زمینه اجرای فرآیندهای مورد نیاز کسب و کار را از جمله علل ناکارآمدی در حوزه اشتغال و توسعه استان ذکر کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه اشتغال ناقص در خراسان شمالی سبب مهاجرت شده است، گفت: خراسان شمالی از جمله استان هایی است که سالانه بیش از هزارتن عسل تولید می کند و می تواند با توسعه صنعت زنبورداری در استان و رونق کشاورزی، اشتغال پایدار ایجاد کند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اولویت های اشتغال و توسعه خراسان شمالی معطوف به کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است، همچنین در زمینه جذب گردشگر، صنایع دستی و به خصوص فرش دستباف هم ظرفیت های مناسب اشتغالزایی دارد که نیازمند توجه است.

 

کد خبر 577375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha