شرکت ۱۶۰ نفر در  رشته «صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز» مسابقات مدها متان خراسان جنوبي

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: ۱۶۰ نفر از اعضاي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي در رشته «صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز» یازدهمین دوره مسابقات قرانی مدها متان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار عصر ديروز (۸ مهر) در حاشيه برگزاري اين بخش مسابقات قراني مدها متان ويژه شرکت کنندگان بيرجند و درميان گفت: ثبت نام یازدهمین دوره مسابقات قرانی مدها متان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از خردادماه آ‌غاز و تا اواخر تيرماه ادامه يافت.

 

وی ادامه داد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر بیان تفسیر قرآن از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه این مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ کل ویژه برادران و خواهران 18 تا 30 سال در دو بخش استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: حفظ 20 جزء، اذان و تفسیر نیز در رده سنی 18 تا 30 سال ویژه برادران در دو بخش استانی و کشوری و ترتیل ویژه برادران در دو بخش استانی و کشوری و بدون در نظر گرفتن سن برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار گفت: همچنین در رشته صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز ویژه رده سنی ۸ تا ۱۵ سال برادران و خواهران در بخش استانی و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال ویژه خواهران و برادران در مرحله استانی برگزار خواهد شد.

 

وي در ادامه به شرکت ۱۶۰ نفر در شهرستان هاي (فردوس، بيرجند،‌درميان،‌قاين و نهبندان) در رشته «صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز» يازدهمين دوره مسابقات قرآني مدها متان خراسان جنوبي اشاره کرد و افزود: از اين تعداد ۵۶ نفر را خواهران و مابقي را بردران تشکيل مي دهند.

 

وي تاکيد کرد: به دليل استقبال تعداد زياد علاقمندان از اين رشته، آزمون اين بخش با حضور ۶۰ شرکت کننده شهرستان بيرجند و درميان در بيرجند به صورت مجزا و ديگر شهرستان ها نيز به صورت مستقل برگزار مي شود و نفرات اول خواهر و برادر اين رشته به مسابقات استاني راه پيدا مي کنند.
 

حجت الاسلام سبزه کار يادآور شد: شهرستان ها مهلت دارند تا 15 مهرماه آزمون اولیه اين رشته را برگزار کرده و نفرات اول را به مسابقه استانی مدها متان که 30 مهرماه برگزار می شود، معرفي کنند.

کد خبر 577393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha