مرز سومار مندلی به عنوان مرز کمکی ارایه خدمات می دهد

خبرگزاری شبستان:معاون امنیتی وزارت کشور گفت: در حوزه جاده های دسترسی و پارکینگ وضعیت خوبی نسبت به سال گذشته به وجود آمده و شاهد تحولات خوبی خواهیم بود و مرز سومار مندلی به عنوان مرز کمکی ارایه خدمات می دهد.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، ذوالفقاری معاون امنیت وزارت کشور در جلسه ستاد اربعین با اشاره به آمادگی زیرساختها گفت: اقدامات خوبی انجام شده است تا زیرساختها زودتر آماده شود و در حوزه جاده های دسترسی و پارکینگ نسبت به سال گذشته شاهد تحولاتی خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد اربعین نهایی شده و اعلام می شود خاطرنشان کرد: دستگاههای مذکور اقدامات نهایی را انجام می دهد و حداکثر زمانی برای کارهای اجرایی تا اربعین 35 الی 40 روز است.

 

وی ادامه داد: درخصوص مرز سومار نظرات مختلفی ارایه شد اما در جمع بندهای نهایی اعلام شد که طرف عراقی به طور کلی آمادگی خود را اعلام کرده و لازم است که از لحاظ امنیتی نیز آمادگی خود را اعلام کند تا ما مطمئن شویم که خطر امنیتی وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه جلسه ویژه هفته گذشته برقرار شد تصریح کرد: امکان بازگشایی مرز سومار، مندلی قطعی است و فعلاً به استاندار کرمانشاه اعلام کردیم که برنامه ریزی زیرساختها را انجام دهند تا این مرز به عنوان مرز کمکی اعلام شود.

 

وی در مورد بیمه زائران گفت: بیمه زائران نهایی شد و قرارداد ان امضا شده است و حداقل بیمه لحاظ شده و جلسات جداگانه‌ای نیز درخصوص اطلاع رسانی و خدمات رسانی برگزار می شود تا اطلاع رسانی دقیقی در مورد اینکه کسانیکه در حوادث و بیماریها جان خود را از دست می دهند بیمه چه تعهدی در مقابل آنها دارد.

 

وی گفت: باید پیش بینی وضعیت غیرعادی داشته باشیم و نیازمند کمیته بحران در شرایط عادی هستیم که هلال احمر مسئولیت ان را بر عهده گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: به زائران توصیه می کنیم که صدور روادید را برای روزهای آخر نگذارند بحث بیمه نیز بحثی اجباری است و آنچه مهم است امر اعزام است و هر چقدر بتوانیم اعزام کاروانی و گروهی انجام می شود تا مشکلات کمتر باشد.

 

وی گفت: چیزی به نام لغو روادید در جلسات با طرف عراقی مطرح نشده است و آنچه یقین داریم این است که لغو روادید برای اربعین از طرف عراقی صورت نمی گیرد.

 

وی اظهار کرد: تاکید می کنیم که تمام استانها و شهرستانها کمیته اعزام فعال باشد تا مردم را به ساماندهی گروهی تشویق کند.

 

وی در مورد اتباع خارجی در کشورمان که قصد سفر به عراق را دارند گفت: تمام این افراد می توانند ویزا دریافت کنند و توصیه می کنیم برای روزهای آخر نگذارند و امسال طرف عراقی ممانعتی درخصوص صدور ویزا برای اتباع خارجی نکرده است.

 

 

کد خبر 577588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha