کمک های خیرین و مردمی پشتوانه اصلی ترویج فرهنگ قرآن است

خبرگزاری شبستان: مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن کمک های خیرین و مردمی را پشتوانه اصلی در برگزاری هشتمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن "ترنم وحی" اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مؤسسه کشوری مهد قرآن، سید محمود چاووشی، مدیر ستاد مرکزی آزمون ترنم وحی که به منظور قدردانی از حمایت های مالی و معنوی تعدادی از خیرین عضو هیئت امنا مؤسسه خیریه حضرت صدیقه طاهره (س) در محل این مؤسسه خیریه حضور یافت و با ارائه گزارش جامعی از فرایند برنامه کلاس های آموزشی حفظ و مفاهیم قرآن و عترت در دفاتر و کانون های مؤسسه مهد قرآن در 22 استان و یکصد و پنجاه شعبه جهت عموم علاقمندان به ویژه نوجوانان و جوانان یادآور شد: 328 حافظ کل عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور در مرحله استانی هشتمین دوره آزمون سراسری حفظ کل "ترنم وحی" شرکت کردند که تعداد 180 حافظ کل قرآن با کسب حدنصاب قبولی به مرحله کشوری راه یافتند .

وی هدایای 94 نفر از قبول شدگان (حفظ کل) (یک قطعه سکه تمام بهار آزادی)، تجلیل از 47 نفر از مدیران دفاتر و کانون های مهد قرآن، حق الزحمه 4 تیم داوری و دیگر هزینه های ستاد اجرایی آزمون " ترنم وحی" را مبلغ دو میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با عنایت حق تعالی و کمک برخی از شخصیت های حقیقی و حقوقی قرآن یاور در صنوف مختلف هزینه های این برنامه قرآنی تأمین شد .

چاوشی در ادامه ضرورت توجه به موضوع فرهنگ سازی در نذورات قرآنی جهت بهره مندی از ظرفیت های مردمی برای تبلیغ و ترویج قرآن کریم در سطح کشور را بار دیگر تأکید کرد و گفت: کسانی که خداوند متعال به آنان تمکن مالی داده تا برای قرآن هزینه کنند سرمایه و ظرفیتی هستند ارزشمند تا با کمک ایشان زمینه های رشد و شکوفایی نوجوانان و جوانان و سایر اقشار فراهم شود.

مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن اظهار امیدواری کرد: در آزمون دوره های آتی "ترنم وحی" با همیاری و مشارکت دیگر خیرین شکوفایی تعداد بیشتری از حافظان کل قرآن را شاهد خواهیم بود .

در پایان این دیدار معنوی لوح سپاس مؤسسه کشوری مهد قرآن به خیرین قرآن یاور اهداء شد .

شایان ذکر است، هشتمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر "ترنم وحی" با حضور حافظان کل عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن و همایش مدیران مهد قرآن از سراسر کشور طی روزهای 17 تا 19 شهریور ماه سال جاری به میزبانی شهرهای گلپایگان و خوانسار برگزار شد .

کد خبر 578218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha