«آموزش» اولویت ستاد امر به معروف خراسان جنوبی است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه رویکرد آموزش اولویت ستاد در استان است، گفت: باید شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی با تشکیل جلسات هم اندیشی فعال شوند.

محمد مطهری فر در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند به مناسبت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: شرایط معنوی خوبی در ایام محرم حاکم بر جامعه است و براساس آنچه حرکت پیامبران و ائمه اطهار علیه السلام بوده است در فضای جامعه بشری این حرکت اصلاحی صورت گرفت که نمونه بارز آن قیام امام حسین علیه السلام بوده است.

 

وی افزود: بنابراین می توان با روش‌های امر به خوبی و دور شدن از پلیدی ها و زشتی‌ها را در جامعه اسلامی و بشری نهادینه کرد.

 

معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حرکت اصلاحی در جامعه و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای انسانی است و تنها منحصر به زمان امام حسین علیه السلام نمی‌شود، گفت: این وظیفه‌ای بوده که بر عهده اکثر انبیاء الهی و ائمه اطهار علیه السلام قرار گرفته است.

 

مطهری‌فر با اشاره به اینکه تاکنون متاسفانه التزام عملی به امر به معروف و نهی از منکر نداشته ایم، بیان کرد: این فریضه الهی مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته و این آسیب بزرگی است در حالی که وظیفه قرآنی ما قدم برداشتن در مسیر انبیاء الهی است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون کارهایی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شده کفایت موضوع را نکرده، ادامه داد: برای گام برداشتن در این مسیر باید شرایط مساعدتری در فضای امروز جامعه ایجاد کنیم.

 

معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر رویکرد آموزش اولویت این معاونت برای تبیین و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزش به دو دسته تخصصی و عمومی تقسیم می شود، افزود: تاکنون از طلاب و نخبگان استان حدود 100 نفر در دو مرحله آموزش دیدند و یک دوره آموزشی هم برای 50 نفر از خبرنگاران برگزار شده است.

 

مطهری فر بیان داشت: آموزش‌های تکمیلی برای این دو گروه در روزهای 17 و 18 مهرماه جاری برگزار خواهد شد تا ورود جدی تری به موضوع امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

 

معاون فرهنگ، آموزش و تحقیقات ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمران به معروف سرمایه هایی هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف افق روشنی ترسیم شده که بتوانیم ورود جدی به این حوزه با بصیرت همه جانبه داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: باید شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی با تشکیل جلسات هم اندیشی و با نگاهی جدید فعال شوند چرا که در گذشته کارها بیشتر بحث رفع تکلیف بود تا امر مهم امر به معروف و نهی از منکر.

 

مطهری فر با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر برای مردم تبیین نشده، گفت: بنابراین خیلی مردم را در عدم اجرای این فریضه الهی نمی توان مقصر دانست.

 

 

 

 

کد خبر 578946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha