بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد، راهگشا برای فعالیت های فرهنگی در مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ضمن گرامیداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد گفت: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد، راهگشا برای فعالیت های فرهنگی در مساجد است.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، ضمن گرامیداشت 19 مهر سالرور بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: یکی از مهمترین اولویت های ما در کانون های مساجد مشارکت عموم مردم و انجام فعالیت های فرهنگی توسط اقشار مختلف جامعه در مساجد است که با تاسیس کانون های فرهنگی هنری این هدف را دنبال می کنیم.

 

وی افزود: تاسیس کانون های فرهنگی هنری در نقاط دوردست استان و مناطق محروم از دیگر برنامه های ما بوده است که با حضور مردم فعالیت های فرهنگی را در این مناطق رواج می دهیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند به عنوان ابزاری در راستای احیای ارزش های انقلاب اسلام و اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) باشند.

 

رستگاری خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری با توجه به رسالت های خود این توان و ظرفیت را دارند که در مقابل هجمه دشمنان در جنگ نرم با حضوری همه جانبه خود نقش مهمی ایفا کنند.

 

وی ادامه داد: ما در سطح کشور شاهد رشد کمی و کیفی کانون های مساجد هستیم که در استان یزد نیز توانسته ایم با تاسیس 756 کانون فرهنگی هنری گام های اساسی در این راستا برداریم.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در توانمندسازی فعالان فرهنگی مساجد دارند و در این راستا آموزش های مختلفی بصورت استانی و ملی برگزار نموده است که برگزاری دوره های آموزشی سفیران آسمانی، اندیشه های آسمانی، کنگره نخبگان و سنگرهای آسمانی از جمله این دوره ها است.

 

رستگاری گفت: از اصلی ترین ارکان مسجد، امامان جماعت هستند و هگان نیز به این نکته که نبود یا کمبود امام جماعت ضربه مهلکی است که به مسجد وارد می گردد و در همین راستا فعالیت های فرهنگی مسجد نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

 

وی گفت: البته یک امام جماعت ایده آل در قبال کانون های فرهنگی هنری وظایفی را دارد که مقام عظمی ولایت به زیبایی در 19 مهر 91 بیان می فرمایند که باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

کد خبر 579993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha