وسعت جهاد کبیر گسترده تر از جهاد نظامی است

خبرگزاری شبستان: مدير مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون با اشاره به هر عمل صالحی که با نیت الهی باشد و حسن فاعلی داشته باشد، معنای جهاد می دهد گفت: جهاد صرفاً بحث قتال و نظامی گری نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان٬ نشست سياسي با موضوع جهاد کبیر در مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون(س)  شاهین شهر برگزار شد .

 

فاطمه بلوچي،  مدير مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون (س) در ابتدا به تعريف جهاد کبیر پرداخت و جهاد کبیر را مبارزه با نفس معرفي كرد.

 

وی در ادامه تعریف جهاد افزود: جهاد صرفاً بحث قتال و نظامی گری نیست، هر عمل صالحی که با نیت الهی باشد و حسن فاعلی داشته باشد، معنای جهاد می دهد.

 

وی يادآور شد: خداوند در قرآن، جهاد کبیر را بیان می کند، برای مثال در آیه 52 سوره فرقان زمانی جهاد کبیر را مطرح می کند که بحث جهاد نظامی مطرح نیست،  پس وسعت جهاد کبیر، وسیع تر از جهاد نظامی است.

 

مدير مركز تخصصي تفسير و علوم قرآني نرجس خاتون با اشاره به تحریم های ایران از طرف کشور های خارجی، اذعان داشت: تحریم متعلق به امروز نیست، ما از ابتدای انقلاب تحریم بودیم، مثل بلوکه شدن 12 میلیارد پول ما در اول انقلاب، کودتای پایگاه نوژه، جنگ ایران و عراق که همه ی دنیا از صدام حمایت می کرد و ما با توکل پیروز شدیم.

 

وی با اشاره به نفوذ دشمن ادامه داد: در اين باره تنها نسخه ای که می تواند به ما ضربه بزند  نفوذ در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

 

مدير مركز تخصصي در خاتمه، دلایلی را که ما از راه سازش به نتیجه نخواهیم رسید، معرفي نمود که قرآن آیه 12 سوره توبه که به صراحت می فرماید به عهد و پیمان خود وفا دار نیستند.

 

 

کد خبر 580839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha