ملت ایران انتقال ارزشهای اسلامی به دیگر نقاط جهان را وظیفه خود می داند

استاندار خوزستان، اظهار داشت: ملت ایران وظیفه خود می دانند که به ارزش های اسلامی احترام بگذارند و نورانیت آن را به دیگر نقاط دنیا منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، دکتر سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، ظهر امروز(18 مرداد) در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خوزستان که در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، گفت: امروز به برکت شهدا، روح امام راحل و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، جوانان این انقلاب روز به روز در خط ولایت، انقلاب و اسلام ناب و در مسیری که خداوند متعال دستور فرموده، حرکت می کنند.
 

وی با بیان اینکه هر روز توجه و علاقه آحاد ملت به ارزش های اسلامی و علوم قرآنی بیشتر می شود، افزود: اگر امروز استکبار جهانی از مقابله با جمهوری اسلامی ایران عاجز مانده به واسطه تمسک این ملت به پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
 

استاندار خوزستان، با اشاره به توجه مردم کشور به مسائل دینی و انقلابی، خاطر نشان کرد: ملت ایران وظیفه خود می دانند که به ارزش های اسلامی احترام بگذارند و نورانیت آن را به دیگر نقاط دنیا منتقل کنند.
 

وی تصریح کرد: امروز همه از روحیه انقلاب و ایران می گویند، برخی بزرگان ادیان دیگر، زبان باز می کنند که اسلام واقعی در هیچ کشوری به اندازه ایران رشد و برزو نکرده، تمام اینها را در راستای تحقق اسلام ناب می دانند.
 

وی اذعان داشت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی ها، بزرگی، روحیه انقلابی و دینی مردم و جوانان آن می بالند و به آن افتخار می کنند و جوانان را سرمایه پایدار و ماندگاری برای آینده نظام می دانند.
 

دکتر حجازی، با اشاره به حرکت های قرآنی در استان خوزستان، بیان کرد: حرکت های قرآنی در استان ما با وجود زمینه های ارزشمندی که وجود دارد رشد خوبی داشته گرچه ممکن است در این راه سرمایه گذاری ها اندک بوده باشد.
 

وی بر فراهم کردن زمینه هایی در خصوص آشنایی نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان با قرآن از همه جهات تأکید کرد و یاد آور شد: برنامه های خوبی در شورای قرآنی استان در حال تدوین می باشد که یکی از آنها طرح آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن به دانش آموزان است که از مهر ماه امسال اجرایی می شود.
 

وی هدف از این طرح را آشنایی همه دانش آموزان با روخوانی و روانخوانی قرآن دانست و تأکید کرد: همچنین برنامه هایی برای دیگر مقاطع و سایر اقشار جامعه داریم که با همکاری دستگاه هایی همچون، آموزش و پرورش، نهاد نمایندگی دانشگاه ها، اوقاف، اجرایی می شود.
 

استاندار خوزستان، ادامه داد: امسال 100 میلیارد تومان برای امور فرهنگی در نظر گرفته شده که 60 میلیارد تومان آن در حوزه جاری خرج می شود و مؤسسات قرآنی و فرهنگی فرصت بیشتری برای رشد، تحرک و شتاب و فراگیر کردن حوزه کاری خود دارند.
 

همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بیان داشت: امسال تمام سعی خود را به کار بستیم و نقاط قوت و ضعف سال های گذشته را بررسی کردیم تا بتوانیم نمایشگاهی آبرومند و در خور شأن قرآن را در سال جهاد اقتصادی برپا کنیم.
 

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار و ادبیات علمای برجسته دینی در حوزه خلیج فارس در معرض دید عموم قرار می گیرد و بیش از هزار و 300 عنوان کتاب به حوزه کتاب های عربی و قرآنی اختصاص داده شده است.
 

وی با اشاره به دیگر غرفه های موجود در نمایشگاه، عنوان کرد: نرم افزار و محصولات فرهنگی و دینی، حجاب و عفاف، تابلوهای نفیس قرآنی، مهدویت، نمایش صحنه ای تئاتر، کودکان، عتبات عالیات، غدیر و نماز، بنیاد شهید، بخش ویژه کمیته امداد در خصوص طرح اکرام ایتام و... از جمله غرفه های موجود در نمایشگاه است که به مدت 10 روز پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 58172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha