تمرکز دانشگاهیان بر سکولاریسم مانع وحدت بین حوزه و دانشگاه است

مسئو ل نهاد در دانشگاه‌های آزاد لرستان، نگرش سکولاریسم رامانع وحدت بین حوزه و دانشگاه دانست و درخصوص تبلیغ نگرش سکولاریسم توسط دشمنان هشدار داد.

حجت الاسلام حمید رضا حنان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان به خبرنگار شبستان گفت: تمرکز دانشگاهیان بر اندیشه سکولاریسم در حوزه علم، مهم ترین مانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

وی با هشدار نسبت به تبلیغ نگرش سکولاریسم توسط دشمنان، اظهار کرد: متمرکز شدن دانشگاهیان بر اندیشه سکولاریسم نسبت به مقوله علم مهم ترین مانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

حجت الاسلام حنان افزود: جدایی علوم تجربی از معنویت به جدایی علم از دین می انجامد که نتیجه آن جدایی حوزه و دانشگاه است.

 

وی اذعان داشت: روح معنویت که از علم جدا باشد بر عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و زندگی مردم تاثیر می گذارد و نتیجه آن تبدیل شدن جامعه، به جامعه سکولار است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد لرستان، وحدت حوزه و دانشگاه را در حد شعار دانست و گفت: متاسفانه در بعد علمی قدم تاثیرگذاری که در راستای فرمایشات امام خمینی (ره) باشد، برداشته نشده است.

حجت الاسلام حنان، با تاکید بر اینکه نقش تاثیرگذار حوزه و دانشگاه، امام خمینی (ره) و شهید مفتح را بر تحقق وحدت بین این دو نهاد واداشت، تصریح کرد: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این نهاد نیست، بلکه هدف از وحدت به معنای وحدت در هدف است، نه وحدت در موضوع، به این معنا که حوزه و دانشگاه هم در جهت افزایش دانش و هم تغییر نگرش حرکت کنند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد لرستان اظهار کرد: با این هدف دانشگاهیان علاوه بر جنبه افزایش دانش، نسبت به تغییر نگرش و باور در میان قشر جوان دانشجو نیز اقدام کنند و حوزویان نیز تغییر نگرش را مبتنی بر استدلال عقلانیت قرار دهند.

 

پایان پیام/

کد خبر 5820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha