برپایی «نمایشگاه نماز» با محوریت آموزش/ هنر بهترین ابزار برای انتقال شعائر دینی

خبرگزاری شبستان: دبیر کمیته هنری اجلاس سراسری نماز در استان البرز از برگزاری «نمایشگاه نماز» همزمان با برگزاری اجلاس سراسری نماز در این استان خبر داد و گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای بیان و انتقال شعائر دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، نماز به عنوان یک فریضه واجب و الهی همواره مورد تاکید و توجه پروردگار متعال بوده است و همواره بر اهمیت آن در آیات مختلف قرآن کریم تاکید شده است در همین رابطه برگزاری اجلاس نماز فرصت مناسبی است، که دستاوردهای این واجب الهی از جوانب مختلف مورد توجه و نظر مسئولان امر قرار گیرد.

 

میزبانی استان البرز به منظور برگزاری اجلاس سراسری نماز که با مسئولیت استاندار است، یک افتخار و یک فرصت برای مردم مومن این استان تلقی می شود.

 

سید موسی حسینی کاشانی، دبیر کمیته هنری اجلاس سراسری نماز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص برنامه های این کمیته در این اجلاس گفت: کمیته هنری اجلاس سراسری نماز هدف و چشم انداز خود را بر این نکته قرار داده است، که از زبان هنر جایگاه نماز را بیان کند.

 

این مقام مسئول جایگاه هنر را در بیان شعائر دینی با اهمیت خواند و توضیح داد: هنر یکی از مهمترین و بهترین ابزارهای انتقال شعائر دینی است، از این رو از این ابزار باید به بهترین نحو در انتقال آموزه های دینی بهره جست.

 

کاشانی با در نظر گرفتن ظرفیت های دینی و فرهنگی بالای استان خاطرنشان شد: برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان البرز یکی از افتخارات فرهنگی مردم استان خواهد بود به همین منظور در برپایی این اجلاس تمام اهتمام خود را خواهیم داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این مهم که ساخت نمایشگاه دائمی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان موقعیتی را فراهم آورد که نمایشگاه های فرهنگی، قرآنی و دینی استان در این فضا برگزار شود از برگزاری نمایشگاه نماز همزمان با اجلاس سراسری نماز خبر داد و گفت: این نماشگاه از 11تا 18 آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

 

کاشانی در خصوص ویژگی های این نمایشگاه توضیح داد: محوریت این نمایشگاه برپایه آموزش است، که متناسب با آن با برپایی کارگاه های آموزش، مشاوره، رونمایی از کتاب و... در این نمایشگاه به اجرا گذاشته می شود.

کد خبر 582185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha