آسیب های فرهنگی حوزه سلامت با تقویت ارتباطات باید رفع شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه در حوزه سلامت، آسیب های فرهنگی و رفتاری وجود دارند، بر رفع این ایرادات با تقویت ارتباطات، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، تقی ریاحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، امروز (5 آبان) در دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل غذا و دارو سراسر کشور در گرگان افزود: یکی از این ایرادها، نوع رفتار و ارتباط داروساز و پزشک است که باید فاصله بین آنها را به خصوص در حوزه تخصصی کم شود.   

 

وی ضعف ارتباط بین مردم و داروساز را یکی دیگر از آسیب های فرهنگی و رفتاری حوزه سلامت برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه تجویز و مصرف هم، آسیب هایی وجود دارد که برای رفع این ضعف ها باید روابط بین مردم و دست اندرکاران عرصه سلامت، تقویت شود.

 

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه 50 درصد دغدغه بخش سیاسی کشور در گذشته مربوط به حوزه سلامت بود، اظهار کرد: در سه سال گذشته با درایت مسئولان وزارت بهداشت به خصوص سازمان غذا و دارو، این دغدغه ها از بین رفتند.

 

ریاحی بر صیانت از سلامت و سرمایه های کشور در حوزه سلامت و اصلاح رفتار مصرف کننده تاکید و خاطرنشان کرد: سبک زندگی و تحرک مردم را به سادگی نمی شود اصلاح کرد، اما در حوزه غذا و دارو این امیدواری وجود دارد.

 

به گفته وی، برای اصلاح رفتار مصرف کننده و صیانت از سلامت و سرمایه های کشور باید از داشته های فرهنگی و سنت خود به نحو شایسته، بهره ببریم.   

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان یکی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت استان را بازسازی بدنه تجهیزات پزشکی استان اعلام کرد و گفت: در این مدت، کارهای بزرگی انجام شد و خدمات سرپایی خوبی در حال انجام است.  

 

ریاحی با بیان اینکه اقتصاد استان گلستان مبتنی بر کشاورزی و دامداری است، اظهارکرد: 10 درصد مردم استان ناامنی غذایی دارند.

 

لازم به ذکر است، دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل غذا و دارو سراسر کشور روزهای پنجم و ششم آبان ماه جاری در گرگان در حال برگزاری است.  

 

کد خبر 583204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha