جامعه قرآنی منسجم و ایمن است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی جامعه قرآنی را جامعه ای منسجم، محکم و ایمنی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، شب گذشته(۷آبان) در مسابقات قرآنی مرحله استانی مدهامّتان که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی انسان ها ابراز داشت: قرآن به انسان رشد و کمال و عزت می دهد.

 

وی افزود: نمی توان آیات قرآن را قرائت کرد اما در زندگی به آن ها عمل نکرد، جامعه ای که قرآن در آن حاکم باشد جامعه محکم و ایمن و منسجمی است.

 

محمدپور تاکید کرد: اگر آسیب ها و اغتشاشات در جامعه دیده می شود، به دلیل دوری از قرآن است که نتوانسته ایم آیات قرآن را در زوایای مختلف زندگی عملی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم پیام قرآنی را به نسل های مختلف جامعه انتقال دهیم و زمینه تدبر در آیات قرآن را فراهم کنیم.

 

محمدپور همچنین در حاشیه این مراسم، از خانه دیجیتال کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مسجد امام خمینی(ره) شهرک یاغچیان تبریز بازدید کرد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این بازدید قول مساعد جهت حمایت از این خانه دیجیتال برای تبدیل به خانه دیجیتال شهری خبر داد.

 

حجت الاسلام مطهری نژاد، امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) نیز طی سخنانی با تقدیر از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در مسجد، فضای مساجد و شهر را روحانی می کند.

 

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان با مدیریت اجرایی کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت تبریز و با حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

کد خبر 583770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha