بهترین فرصت برای خدایی شدن و تقرب به حضرت ولی عصر(عج) زمان طلبگی است

خبرگزاری شبستان: نشست تربیتی اخلاقی با موضوع طلبه و رذائل اخلاقی در مدرسه علمیه خواهران اهل بیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان٬ نشست تربیتی اخلاقی با موضوع طلبه و رذائل اخلاقی با سخنرانی حجت الاسلام  محمدرضا مرتضوی، استاد و مشاور  حوزه  علمیه با شرکت اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه خواهران اهل بیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام  مرتضوی گفت: یکی از مهم ترین مسائل و تهدیدات در مورد طلبه، رذائل اخلاقی به خصوص تکبر است.

 

وی گفت: بهترین فرصتی که برای خدایی شدن و تقرب به حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد، همین طلبگی است و تعداد زیادی از فرماندهان دولت کریمه امام زمان(عج) طلاب هستند، چون عالمند.

 

وی در ادامه بیان داشت: اینکه ما را برای تحصیل در حوزه علمیه  انتخاب کرده اند از روی لیاقت نیست بلکه از باب فضل و کرم بوده و تمام خیر دنیا در همین طلبگی است.

 

وی تأکید کرد : در حقیقت ما عاجز از شکر چنین نعمتی هستیم و باید لحظه به لحظه  عمر به این فکر باشیم که چکار کنیم تا بتوانیم خود را از رذائل اخلاقی رهایی بخشیم و با توجه به این که فرصت عمر بسیار بسیار کم است، پس ما باید دغدغه لحظات عمر را داشته باشیم و از ملکوتی شدن غافل نباشیم.

 

وی تصریح کرد: قرآن کریم 11 بار قسم می خورد والشمس تا در آخر بگوید قد افلح من زکها .

 

حجت الاسلام مرتضوی گفت: ریشه عمده رذائل اخلاقی تکبر است و شیطان 7000 سال  عبادتی مطلوب و در بین ملائکه انجام داد ولی در نهایت به خاطر تکبرش از درگاه الهی رانده شد.

 

وی افزود:  پیامبر(ص) در معراج منبری را دید و از آن پرسید، جواب دادند منبر شیطان قبل از تکبرش است.

 

استاد و مشاور  حوزه  علمیه با بیان اینکه تکبر به معنای خود برتربینی و پایین شمردن دیگران استاظهار داشت:  حب نفس شدیدترین نوع محبت است و همین نوع تفکر کار به دست انسان می دهد و می پندارد همه اعمالش درست است و می گوید من طلبه ام، سرباز امام زمانم،  اما عاقبت بخیری از آن کسانی است که افرادی متواضع و خاکی اند.

 

وی با بیان اینکه در حدیث قدسی آمده تا خودت را بی قدر می دانی، نزد من مرتبت داری، اما اگر برای خود قدری بدانی در پیش ما قدری نداری نشانه های تکبر را چنین برشمرد: توقع و انتظار داشتن از دیگران، نبخشیدن دیگران، گوش ندادن به حرف دیگران، استبداد به رأی، بداخلاقی که اکبر کبائر و یکی از عوامل اصلی فشار قبر می باشد.

 

کد خبر 585051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha