همایش عظیم پیاده روی اربعین نماد قدرت و آزادگی اسلام است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بندر آستارا با بیان اینکه همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی در کربلا فقط یک راهپیمایی ساده نیست، گفت: همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی نماد قدرت و آزادگی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، محمد مهدی مظفری، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آستارا امروز( ۱۲ آبان) در اولین جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: حضور میلیونی مسلمانان در کربلا و نجف و استقبال مردم عراق از زائرین نشان از خلوص مردم در خدمت به زائرین دارد.

 

وی با بیان اینکه همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی نماد قدرت و آزادگی اسلام است، افزود: این همایش انسجام و وحدت مسلمانان جهان را به نمایش می‌گذارد.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بندر آستارا با اشاره به اینکه همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی در کربلا فقط یک راهپیمایی ساده نیست، تصریح کرد: این همایش عظیم سمبل وحدت و ولایتمداری است و تاثیرات فرهنگی بزرگ و ماندگاری بر اقشار مختلف مردم دارد.

 

وی اضافه کرد: وظیفه تک تک ما این است با برنامه ریزی درست و اصولی و بسیج ظرفیت ها، امکانات لازم برای پذیرایی از زائرین کشور جمهوری آذربایجان که از آستارا قصد سفر به عتبات عالیات را دارند را فراهم کنیم.

 

مظفری، نقش کنگره اربعین در تحکیم روابط  بین مسلمانان جهان را مهم دانست و گفت: راهپیمایی اربعین حسینی از بزرگترین رویدادهای اعتقادی و فرهنگی جهان است و مشابه این حرکت خودجوش و عظیم در جهان وجود ندارد.

 

همایش پیاده روی اربعین نشان از قدرت پایدار دنیای اسلام است

فرید اکبری، مسئول کانون فرهنگی- تبلیغی اربعین بندر آستارا نیز در این جلسه گفت: این همایش عظیم، موضوعی ملی و فرا ملی است و به لحاظ ابعاد بزرگ انسانی آن، بازتاب های گسترده و تاثیرگذاری در جهان دارد.

 

وی افزود: همایش بزرگ پیاده روی اربعین نشان از قدرت پایدار دنیای اسلام است که همدلی و وحدت امت اسلامی را ماندگار می‌کند.

 

مسئول کانون فرهنگی- تبلیغی اربعین بندر آستارا با بیان اینکه  اربعین تنها یک روز نیست بلکه یک حرکت بزرگ است که موجب آغاز شناخت قیام حسینی است، تصریح کرد: اربعین قیام امام حسین (علیه السلام) را به موضع برتر تبدیل ‌کرد و تا امروز ثمرات آن مشخص است این سیل جمعیت برای زیارت اربعین از ثمرات حرکتی است که از چهلمین روز‌ شهادت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) آغاز شد.

 

اکبری گفت: برگزاری جلسه با فرماندار، امام جمعه، رییس تبلیغات اسلامی، شهردار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل گمرکات آستارا، مدیر پایانه مرزی و ...، راه اندازی ایستگاه صلواتی در محوطه پایانه،  تجهیز مسجد امام حسین (علیه السلام) عباس آباد و امامزادگان ابراهیم و قاسم(علیه السلام) جهت اسکان زائرین و  تهیه بسته های فرهنگی از قبیل کتب احادیث به زبان روسی از جمله اقدامات این کانون در راستای استقبال از زائرین اربعین حسینی است.

کد خبر 585183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha