نماز در کاهش آسیب های اجتماعی خانواده بسیار موثر است

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات از عدم آگاهی و مطالعه است، افزود:نماز در کاهش آسیب های اجتماعی خانواده بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان خراسان رضوی امروز(۱۳ آبان) در جلسه رابطان منطقه ای خواهران دبیرخانه کانونهای مساجد استان با بیان اینکه در سیاست های کلی خانواده موضوع ماموریت های محوله به خواهران تحکیم خانواده در نظر گرفته شده، افزود:با توجه به ظرفیتی که حوزه خواهران کانون ها دارند بهتر است اتاق فکری را با حضور خواهران کانون ها برگزار کنند.

 

وی با بیان اینکه هدف این جلسه بیان موفقیت های منطقه ای خواهران کانون های مساجد است، ادامه داد: هنگامی که یک خانوم برای فعالیت در حوزه خواهران کانون ها و خانواده انتخاب می شود باید مولفه های لازم را داشته باشد یا در خودش ایجاد نماید و هر کانونی در حوزه خواهران اگر بتواند ۵۰ خواهر را مخاطب فعالیتهایش نماید جمعیت عظیمی می شود و می توان از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه در حوزه خواهران باید دستورالعمل در اختیارتان قرار بگیرد و ماموریت ها مشخص شود، ادامه داد:اما آنچه در حوزه جامعه اتفاق می افتد و آسیب هایی که در حوزه خواهران وجود دارد نیاز به دستور العمل ندارد بلکه اتفاقهایی است که در جامعه شاهد هستیم و برای رفع این آسیب ها باید تلاش کنیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان گفت:ما امروز باید در مقابل آنچه که به غلط در جامعه و در حوزه خواهران به صورت فرهنگ درآمده ایستادگی کنیم و وظایف و رسالت هایمان را اولویت بندی نماییم و در مقابل تفکرات اشتباهی که در جامعه ترویج می شود ایستادگی نماییم.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه امروزه بهانه هایی به وجود آمده که خواهران را به سمت تجمل گرایی و ولنگاری هدایت می کند، افزود:دشمن برای خانم های جوان جامعه و واژه مادر برنامه های مخرب دارد و نباید اجازه دهیم خرافات و استدلالهایی که هیچ مبنایی ندارند رواج پیدا کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید بر علیه انحرافات قیام و ایستادگی نمود، اظهار داشت:هر جایی نام خانواده به میان می آید زن اولویت پیدا می کند چون محور اصلی در خانواده زن می باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه یک فعال فرهنگی نباید خود شیفته، منفی گرا، متوقع و نا امید باشد،گفت:بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه در گروی تربیت صحیح خواهران است و اگر زن اصلاح شود جامعه هم اصلاح می شود.

کد خبر 585479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha