۲۱۰۰ بیمار مبتلا به اوتیسم تحت حمایت مالی بهزیستی هستند

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به اوتیسم تحت حمایت مالی بهزیستی هستند، افزود: شناسایی و مداخله به موقع در این اختلال می‌تواند فرد را به چرخه زندگی اجتماعی برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، انوشیروان محسنی بندپی امروز(15 آبان) در جمع خبرنگاران استان خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر توجه به حساس سازی و آگاه‌سازی آحاد جامعه و پیشگیری خانه به خانه را در اولویت قرار داده است.

 

وی افزود: در این راستا مناطق پرخطر 7 استانی که با ریسک و شیوع بالا هستند در پیشگیری از اولویت خاص برخوردار شدند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشاوره برای ارتقای مهارتهای زندگی و مشاوره ازدواج در سازمان بهزیستی در دست انجام است، گفت: کمیسیون تلفیق مجلس در غربالگری مشاوره ژنتیک ازدواج را اجباری کرده است تا در بدو تولد با بحث غربالگری و مداخله به هنگام بتوانیم کنترل و پیشگیری از معلول زایی در کشور  داشته باشیم.

 

محسنی بندپی تاکید کرد: باید به استان های که از توسعه مطلوب برخودار نشده اند توجه ویژه شود تا بتوانیم زمینه ماندگاری جمعیت را در این استان ها تقویت کنیم و سازمان بهزیستی در این راستا پوشش لوازم توانبخشی و تجهیزاتی معلولان و برخوردار کردن خانواده های دو معلول به بالا بحث مسکن در اولویت قرار داده است.

 

وی بر لزوم گسترش کمی و کیفی اورژانس اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: گزارشی به هیات دولت ارائه شده تا بهزیستی از ابتدای سال 96 برای 140 شهرستان و 3 هزار نیروی اورژانس اجتماعی بتواند اقداماتی انجام دهد.

 

رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه 2 هزار و 100 بیمار مبتلا به اوتیسم تحت حمایت مالی بهزیستی هستند، افزود: اگر اختلال اوتیسم از حدود دو سالگی شناسایی شود در رشد تکامل مغزی آنان می توانیم کارهای اثر بخش انجام دهیم.

 

 به گفته وی شناسایی و مداخله به موقع در این اختلال می تواند فرد را به چرخه زندگی اجتماعی برگرداند و ارتقای دانش خانواده نسبت به این اختلال در بهبود و اجتماع پذیری آنان موثر باشد.

 

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان آموزشی 15 بسته آموزشی تدوین کرده است و در سال 95 غربالگری اوتیسم در سراسر کشور انجام خواهد شد.

کد خبر 585815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha