برنامه های سازمان اوقاف در دهه وقف تشریح شد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شعار "همه واقف باشیم" برای دهه وقف امسال انتخاب شده است، گفت: با توجه به روزشمار این ایام، برنامه های متنوعی را جهت ترویج و فرهنگ سازی امر وقف در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری دهه بزرگداشت وقف با حضور حجت الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در این سازمان برگزار شد.

 

شرفخانی در ادامه این نشست با بیان اینکه هفته وقف هر سال در ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع)، پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) برگزار می شد، گفت: امسال با توجه به تعطیلات شهادت این بزرگواران هفته وقف به صورت یک دهه با برنامه های مختلفی طراحی شد.

 

وی با بیان اینکه شعار "همه واقف باشیم" برای این دهه انتخاب شد، خاطرنشان کرد: روزشماری در ایام این دهه با توجه به نیاز روز و موضوعات و نیات واقفین در نظر گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های این سازمان و روزهای این دهه، گفت: یکشنبه هفتم آذرماه با نام «وقف و رسانه» دوشنبه هشتم آذر با نام «وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)» سه شنبه نهم آذر با نام «وقف و ترویج فرهنگ قرآنی» چهارشنبه دهم آذر با نام «وقف و بقاع متبرکه و زیارت» پنجشنبه یازدهم آذر با نام «وقف و حوزه های علمیه» جمعه دوازدهم آذر با نام «وقف و محرومیت زدایی» شنبه سیزدهم آذر با نام «وقف و سلامت» یکشنبه چهاردهم آذر با نام «وقف و خانواده» دوشنبه پانزدهم آذر با نام «وقف و اقتصاد مقاومتی» و جمعه شانزدهم آذر با نام «وقف و علم و فناوری» عناوین روزهای این دهه هستند.

 

شرفخانی گفت: مراسم رونمایی از آثار وقفی در سه جلد با ارایه عملکرد گزارشی از نیات واقفین و نیازهای امروز در عرصه وقف در این ایام برگزار می شود.

 

وی با اشاره به رونمایی از 5 جلد کتاب، کتابچه و نرم افزار به صورت ترویجی و تبلیغی در دهه وقف، اظهار کرد: دیدار با مراجع عظام تقلید و تجدید پیمان با آرمان های امام راحل با حضور رییس سازمان در حرم مطهر امام (ره) از برنامه های این ایام است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری همایش ملی «یاوران وقف» اظهار کرد: نشست های تخصصی وقف و اقتصاد، وقف و رسانه، وقف و خانواده، وقف و قرآن کریم و وقف و امر زیارت در قالب این همایش در این دهه برگزار می شوند.

 

شرفخانی با اشاره به برپایی ایستگاه های "همه واقف باشیم" در مصلی های نماز جمعه سراسر کشور و سخنرانی مدیران ادارات کل اوقاف پیش از خطبه های نماز جمعه، ادامه داد: اعزام مبلغ به مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه ها و برگزاری نشست های صنفی با بازاریان، کارخانه داران، استادان، جامعه قرآنی و ورزشی جهت پیگیری موقوفات مورد نیاز از جمله این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به برپایی زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس کشور، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن با رویکرد وقف قرآنی، عیادت از بیماران و کمک به تجهیزات بیمارستانی از جمله این برنامه ها است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی موقوفات در 9 استان کشور، گفت: در تمامی استان ها همایش وقف و حوزه های علمیه برگزار خواهد شد، همچنین با برپایی نمایشگاه هایی به ارایه گزارش عملکرد موقوفات در عرصه های مختلف خواهیم پرداخت.

 

 

کد خبر 590003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha