نهادینه شدن فرهنگ حجاب نیازمند فراهم کردن زمینه و بستر مناسب است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، اظهار داشت: برای نهادینه شدن حجاب در منطقه باید زمینه و بسترهای لازم و مناسب آن فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، نوروز منصوری، رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی آبادان، شب گذشته (24 مرداد) در جلسه ستاد صیانت از حریم شهروندان و امنیت عمومی این شهرستان، با باین اینکه برای نهادینه شدن حجاب در منطقه باید زمینه و بسترهای لازم را فراهم کرد، گفت: همچنین مکاتبه‌ای با اماکن سیاحتی، گردشگری و بازار انجام شده و در این زمینه آنها را دعوت به تعامل و همکاری بیشتر کرده‌ایم.
 

وی با اشاره به اینکه در کنار تذکر لسانی، برخورد قهری نیز لازم است، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از افراد با تذکر و امر به معروف و نهی از منکر قانع نمی‌شوند و در این راستا نیروی انتظامی و برخورد قهری باید وارد کار شود.
 

وی اضافه کرد: البته آموزش و پرورش در زمینه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب می‌تواند نقش مؤثری با ارائه الگوهای آموزشی مناسب توسط مدیران و مربیان آموزشی، برگزاری جلسات متعدد اولیا و مربیان و همچنین تشویق دانش‌آموزان به حجاب برتر در بین دختران و پسران دانش‌آموز ایفا کند.
 

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی آبادان، یاد آور شد: در این بین نمی‌توان نقش خانواده را نادیده گرفت زیرا فرزند پرورش یافته هر چقدر در جامعه تربیت شود بالاخره به آغوش خانواده بازگشته و بیشتر وقت خود را با آنها سپری می‌کند.
 

وی با اشاره به اینکه مجمع امور صنفی، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای شهرستان می‌توانند با تعامل هر چه بیشتر با یکدیگر حرمت مقدس حجاب را در جامعه نگهداشته و بر جایگاه اصلی آن تأکید کنند، افزود: حجاب و عفاف اصلی مهم است که منحصر به زنان نبوده و مردان نیز مقید به رعایت آن در چارچوب تعریف شده نظام عرفی و شرعی اسلامی هستند.
 

منصوری، خواستار برگزاری جشنواره حجاب برتر به‌منظور درونی کردن فرهنگ حجاب و عفاف در شهرستان شد و اذعان داشت: این امر در نوع خود می‌تواند حرکت بسیار خوب و مناسبی در راستای ترغیب و تشویق جوانان به سوی اهداف نظام اسلامی و درونی کردن فرهنگ حجاب و عفاف باشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 59341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha