نفرات برتر بخش نقاشی کودکان جشنواره هنری هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی  معرفي شدند

خبرگزاری شبستان: طي مراسمي با حضور مسئول دبيرخانه کانونهاي مساجد خراسان جنوبي، معاون هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، امام جمعه موقت شهرستان سربيشه و جمعي از هنرمندان از نفرات برتر بخش نقاشی کودکان جشنواره هنری هفته قرآن وعترت تجليل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، طیبه عابدینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه در این مراسم گفت: نفرات برگزیده بخش نقاشی کودکان از سری برنامه های هنری هفته قرآن و عترت استان مشخص شد و نمایشگاه آثار نیز در شهرستان سربیشه در معرض دید علاقمندان گذاشته شد.

 

وی اظهار کرد: مطهره شکری، مبینا خزاعی نفرات اول و دوم این بخش و نجمه درحی و فاطمه عبدالهی بیژائم به صورت مشترک نفرات سوم بخش نقاشی کودکان شناخته شدند که همه آثار با محوریت قرآن، عترت، نماز و عفاف و حجاب بوده است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه بیان کرد: آثار بسیار زیادی برای شرکت در این بخش جشنواره هنری هفته قرآن و عترت ارسال شد که ٣٥٠ اثر برگزیده در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.

 

عابدینی یادآور شد: در جشنواره های هفته قرآن و عترت از شهرستان سربیشه در بخش شعر ٦٨ اثر، پوستر ٢٥ اثر، انشاء ٢٩ اثر، صنایع دستی ٤ اثر، عکس ٢٤ اثر، نمایش خیابانی ٢ اثر ارسال شد.

 

در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی کودکان در سربیشه حجت الاسلام عرب امام جمعه موقت سربیشه ابتدا جایگاه قرآن و عترت را تبیین و همچنین بر اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه و زندگی روزمره تأکید کرد و یکه خانی از شاعران برجسته سربیشه نیز اشعاری در وصف پیامبر رحمت و مهربانی قرائت کرد.

                         

تجلیل از 37 اثر برگزیده همایش در روشنای نماز خراسان جنوبی در راستای هفته قرآن و عترت

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی از تجلیل از ٣٧ اثر برگزیده در همایش، فرهنگی، هنری و ادبی در روشنای نماز در راستای هفته قرآن و عترت خراسان جنوبی خبر داد.

 

طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسا‌ن‌جنوبی اظهار کرد: این همایش در چهار بخش کتاب‌سازی، نقاشی، پژوهش و خاطره ادبی و در راستای بزرگداشت هفته قرآن و عترت و در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم(صلي الله عليه و آله) و امام جعفر صادق(عليه السلام) برگزار شد.

 

وي بیان کرد: همچنین در این چهار بخش همایش ٢٠٠ اثر به دبیرخانه رسیده است که امروز از ٣٧ نفر از صاحبان بهترین آثار رسیده تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

حمیدی یادآور شد: این همایش با حضور محمد رضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر برتر کشوری برگزار شد و امیدواریم گامی در جهت ترویج نماز در بین فرزندان این مرز و بوم برداشته باشیم.

 

لازم به ذکر است؛٢٢ تا ٢٩ آذر ماه در خراسان جنوبی به عنوان هفته قرآن، عترت و نماز نام‌گذاری شده و مراسم اختتامیه ساعت ١٨ روز ٢٩ آذر ماه در محل سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 594540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha