شناسایی ۱۸ مخاطره در حوزه بحران/ محصولات استراتژیک خراسان جنوبی بیمه حوادث شود

خبرگزاری شبستان: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران گفت: تعداد ۱۸ مخاطره در کشور شناسایی شده است که باید در خراسان جنوبی این آمار احصاء شود تا معلوم شود که چه تعداد از این مخاطرات در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ˈمحمدفرید لطیفی امشب (۱دی ) در جلسه ستاد بحران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و عملیات اجرایی لازم باید در حوزه بحران باید صورت گیرد و مانورهای لازم انجام شود، افزود: در هر استانی که مانور حوادث برگزار شده، میزان خسارت و مشکلات ناشی از حوادث پایین آمده است.

 

وی با تاکید بر برگزاری آموزش های لازم بحران به مردم و برگزاری مانور، اظهارداشت: اگر آموزش توام با مانور قبل حوادث برگزار شود، مشکلات ناشی از بحران ها بسیار کم خواهد شد.

 

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه دولت بدنبال اجرای طرح بیمه همگانی حوادث به جای پرداخت خسارت است، گفت: در حال حاضر 1350 میلیارد تومان در قانون بودجه امسال از محل اعتبارات مالی بحران برای صندوق بیمه همگانی حوادث پیش بینی شده است.

 

لطیفی با بیان اینکه امسال باغات انار و زعفران در خراسان جنوبی دچار مشکلاتی شدند که موقتا به شکل پرداخت خسارت مشکلات آنها حل و فصل می شود، گفت: اگر بیمه همگانی حوادث جایگزین پرداخت خسارت شده بود، مردم به مراتب راحت تر می توانند خسارت خود را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه بیمه باید جایگزین پرداخت خسارت حوادث شود و در این راستا باید تمام مسکن های کشور بیمه شوند، گفت: با اجرای طرح بیمه همگانی حوادث، منابع دولتی که در حال حاضر صرف جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی می شود حذف شده و هزینه های ناشی از خسارات توسط بیمه جبران خواهد شد.

 

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: در حال حاضر بدنبال اجرای طرح بیمه حوادث در حوزه های کشاورزی، اماکن مسکونی و اماکن دولتی هستیم.

 

لطیفی با اشاره به لزوم انجام اقدامات لازم در حوزه سیل، گفت: باید کارهای آبخیز داری و مناسب سازی جوی های آب و کانال های شهری انجام شود تا نگران وقوع خسارت بدلیل سیل نباشیم.

 

کد خبر 595872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha