توجه آموزش و پرورش به دبیرستانهای دخترانه افزایش یابد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دختران دبیرستانی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند، گفت: توجه آموزش و پرورش به دبیرستانهای دخترانه افزایش یابد.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد در دیدار با مدیرکل نوسازی مدارس یزد و معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد، گفت: در سبک مدرسه‌ها یک اشکال عمده وجود دارد، گفت: مدرسه‌ها در طبقات ساخته می‌شود بچه‌ها و معلمان باید مدام این طبقات را بالا و پایین بروند که بدون اشکال نیست.

 

ناصری تصریح کرد: اگر مدارس به گونه‌ای ساخته شود که طبقات نداشته باشد و از فضا استفاده لازم صورت گیرد، این مشکل را می‌توان به راحتی برطرف کرد چرا که بسیاری از مدارس فضای افتاده زیادی دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد یکی از اشکالات مدارس دخترانه را اشراف ساختمان‌های مجاور به این مدارس دانست و گفت: این موضوع برای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزانی که بیشتر مقید به حجاب هستند، سخت است.

 

وی گفت: آموزش و پرورش باید به دانش‌آموزان دختر توجه بسیار ویژه‌تری به ویژه در مقطع دبیرستان داشته باشد چرا که این سن به ویژه در بین دختران از آسیب‌پذیری بسیار بالاتری برخوردار است.

 

به اجرای طرح دبیرستان معارف دخترانه اشاره کرد و افزود: این مدرسه به صورت چهارطرف کلاس و ساختمان است و فضای وسط آن هم برای معلمان و دانش‌آموزان آزاد است و علاوه بر اینکه مشکل اشراف ساختمان‌های مجاور برطرف می‌شود، مزاحمت سر و صدا برای مردم هم کم می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در کنار این مدرسه دبیرستان، یک راهنمایی دخترانه هم به همین شیوه و معماری احداث می شود که می تواند به آموزش و تربیت دینی دختران راهنمایی بپردازد.

 

کد خبر 597314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha