مراجعه بيش از سه هزار بانوي مازندراني به پايگاه هاي انتقال خون

خبرگزاری شبستان:مدیر کل انتقال خون مازندران، بهینه مصرف کردن خون را حفظ بیت المال دانست و گفت: بیش از سه هزار بانوی مازندرانی در ۹ ماه گذشته جهت اهداء اين مایع حیاتی به پایگاه های انتقال خون استان، مراجعه کردند.

اسماعیل پوریانی، مدیر کل انتقال خون مازندران، امروز (13 دی) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: طی 9 ماه گذشته سال جاری، 114 هزار و 706 نفر به پایگاه های انتقال خون استان، مراجعه کردند که از این تعداد، 98 هزار و 343 نفر، موفق به اهداء اين مایع حیاتی شدند.

 

وی اظهار کرد: از این تعداد، 58 هزار و 760 نفر، اهدا كننده مستمر خون و همچنين 14 هزار و 705 نفر برای نخستین بار و مابقی سابقه اهداء خون داشتند.

 

پوریانی بیان کرد: سه هزار و 39 بانوی مازندرانی در 9 ماه گذشته، خون خود را به نیازمندان اهداء کردند که با توجه به نقش مهم آنها در بنیان خانواده وهمچنین جزء سالم ترین اقشار جامعه، محسوب می شوند در اهداء این مایع حیاتی، استقبال بیشتری داشته باشند.

 

وی ابراز کرد: چهار هزار و 500 بیمار خاص شامل تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و سرطانی در مازندران، زندگی می کنند که با توجه به نیاز این افراد و افزایش تعداد تصادف به جهت لغزنده بودن جاده ها، اهداء کنندگان خون با تحمل سرمای هوا به پایگاه های انتقال خون، مراجعه بیشتری داشته باشند تا این استان با کمبود، مواجه نشود.

 

پوریانی گفت: بهینه کردن مصرف خون از تاکیدات مهم است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها باید مورد توجه باشد زیرا استفاده درست از کیسه های خون، حفظ بیت المال و مشابه دارو برای نیازمندان به شمار می آید.

 

وی اظهار کرد: در جراحی ابتدا به آنمی یعنی اصلاح کم خونی، توجه شود و سپس متخصصین بیهوشی و جراحان، مبادرت به جراحی کنند و استاندارهای لازم را رعایت نمایند.

کد خبر 598592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha