دین با پیروزی انقلاب به عرصه زندگی انسان ها برگشت

خبرگزاری شبستان: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بازگشت دین به عرصه زندگی مردم را از ابعاد جهانی انقلاب خواند و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم در سراسر دنیا به اهمیت و جایگاه دین پی بردند

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،‌آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شامگاه (۱۴ دی) در نشست هم انديشي استادان با موضوع «بررسي جريان تكفير در منطقه و توفيقات جبهه تقريب و مقاومت» گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه تاکنون چهار دوره در منطقه گذرانده شده و هم اکنون در آستانه دوره پنج هستیم.

 

وی افزود: در هر یک از این دوره های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوعی از چالش ها، مقابله ها، درگیری ها را در بر داشته و به شکلی نوعی از جبهه بندی ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده است.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه حادثه انقلاب اسلامی جهان را تحت تاثیر قرار داد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران حادثه بزرگی بود و توانست در منطقه و جهان موثر باشد.

 

آیت الله اراکی، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا نه تنها اسلام بلکه همه ادیان شکل جدیدی از حیات خود را تجربه کردند.

 

وی ادامه داد: یکی از ابعاد جهانی انقلاب اسلامی این بود که دین را مجدد به عرصه زندگی مردم آورد و مردم در سراسر دنیا به اهمیت و جایگاه دین پی بردند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب مساجد در کشورهای اروپایی بسیار محدود بود، افزود: رفتارهای دینی در بین اقلیت های اسلامی مهاجر بسیار محدود بود و نسل جدید مهاجر نیز در جامعه اروپایی فرهنگشان ذوب می شد.

 

آیت الله اراکی، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران موج جدیدی از  دین گرایی در نسل های نو ایجاد شد و این موج جدید بستر تحول عجیبی بود.

 

وی بیان کرد: موج اسلام گرایی در ده های بعد از انقلاب به شدت رونق گرفت و ظرف دو دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رشد وسیعی در حوزه ساخت مساجد رخ داد.

 

آیت الله اراکی، با اشاره به تفاوت های جریان انقلاب اسلامی با جریان های انقلابی در دیگر نقاط جهان، خاطرنشان کرد: جریان انقلاب ایدئولوژی جدید و تمدنی جدی را به جهان ارائه کرد.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی مورد نظر انقلاب اسلامی با اقتصاد رایج در دنیا متفاوت است، تاکید کرد: تمدن اسلامی ساختار اقتصادی جدیدی دارد و اقتصادی نوین با مبانی نوین را به جهانیان معرفی می کند.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه آنچه که اسلام عرضه می کند کاملا متفاوت است، افزود: ما در حوزه اقتصادی نظام بانکداری اسلامی داریم.

 

وی با بیان اینکه سیستم امروز بانک ها برخواسته از فقه اسلام نیست و این سیستم از دیگاه فقه کلان اسلامی مقبول نیست، افزود: اگر افراد از ما سوال کنند که آیا معامله با این بانک ها اشکال شرعی دارد، ما جواب خواهیم داد نه، چراکه  اشکال سر فقه کلان است.

 

آیت الله اراکی، با بیان اینکه کار امام و انقلاب این بود که یک تمدن تمام عیار با ساختار های نو و پایه های نو و دیدگاه های نو  را به جهان عرضه کرد، ادامه داد:  اینکه جهان غرب با ما احساس تقابل می کند از سر اختلاف سیاسی نیست، بلکه جهان غرب با انقلاب اسلامی اختلاف بنیادین دارد.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران پدیده جدیدی در جامعه بشری به وجود آمد که غرب نسبت به کل این پدیده احساس خطر کرد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی به دنبال ستیز نیست و فرهنگ اسلامی سازنده است، افزود: وقتی فرهنگ اسلامی به منطقه ای صادر شد بر فرهنگ های بومی می افزاید نه اینکه بخواهد آن فرهنگ ها  را تخریب و از بین ببرد.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه طبیعت فرهنگ غرب درگیر ستیز و  به دنبال براندازی دیگر فرهنگ هاست، افزود:این دید و نگاه در غرب در کل فرهنگ و ساختار فرهنگی آنان نهادینه شده است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دنیای غرب به کمک هم پیمانان منطقه ای خود تلاش در براندازی انقلاب و نابود کردن این نهاد نو پدید دارد.

 

وی افزود: با پیروزی انقلاب توطئه های هم در منطقه و هم در جهان به سمت براندازی انقلاب و مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود.

کد خبر 599152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha