دشمن به دنبال مقابله با حجاب در ایران است / حجاب مهمترین ارزش و کرامت برای بانوان است

خبرگزاری شبستان: دشمن به دنبال مقابله با حجاب در ایران است / حجاب مهمترین ارزش و کرامت برای بانوان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز(17 دی) در خطبه های نماز جمعه یزد گفت: یکی از عواملی که انسان را عقب نگاه می دارد،  به گمراهی می کشاند و زندگی وی را دچار بی تکلیفی می کند، مسئله غفلت و فراموش کردن هدف از زندگی و تکلیفی است که بر دوش انسان نهاده شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد این موضوع را نتیجه فراموشی خدا در زندگی انسان دانست و ادامه داد:در زندگی انسان اگر خالق ما در دل و قلب و جان و روحمان حضور نداشته باشد و جایگاهی را برای حضور خدای متعال درست نکنیم، از خداوند فاصله می گیریم.

 

وی عنوان کرد: همه ذرات وجود ما زمزمه خدایی دارند و فطرت خدایی داریم ولی اگر ما فراموش و غفلت کنیم و به زمزمه و ندای فطرتمان توجه نکرده و خدا را فراموش کنیم، به آنچه خداوند برای سعادت ما در نظر گرفته شده نمی رسیم.

 

امام جمعه یزد افزود: به گونه ای که نه در زندگی دنیا و نه در آخرت جایگاهی پیدا نمی کنیم و همه برنامه های زندگی به هم می ریزد، چرا که توجه کردن به چند چیز لازم است تا انسان یاد و ذکر خدا را فراموش نکند و به سعادتمندی دست پیدا کند.

 

ناصری بیان کرد: آیه قرآن به ما می فرماید که ای مومنینی بیاندیشید و به درون خود با نگاه سنجش و مقایسه توجه کنید تا ببینید اولا اعمال و کردار شما چطور است و بعد هم این فکر را بکنید که شما برای ماندن در این دنیا خلق نشده اید، شما برای یک جایگاه بزرگ، ماندنی و همیشگی که عظمت و بزرگی او را فقط خدا می داند و صاحب او هم خداست خلق شده اید.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در این آیه به تقوا، خود نگهداری در برابر وسوسه های شیطان، مراقبت اعمال، مراقبت از گفتار و موارد دیگر سفارش شده است.

 

وی با بیان اینکه سفارش به تقوا هم برای همین است، گفت: هر کسی دقت بکند که اعمال و کردارش چگونه است و چه چیز برای فردای خودش می خواهد تا بتواند آنجا ترفیع درجات پیدا کند و در آخرت قرین و همراه وی باشد.

 

امام جمعه یزد افزود: در این آیه دوبار به تقوا سفارش شده است زیرا خداوند متعال به آن چیزی که ما انجام می دهیم آگاه است و همین نکته هم در قرآن کریم تذکر داده شده است.

 

ناصری خاطرنشان کرد: این آیه به ما سفارش می کند که مبادا خدا را در اعمال و کردارمان فراموش کنیم و بر اساس غفلت و گمراهی اعمال و کردارمان را انجام دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه نتیجه این موضوع آن می شود که از رحمت و توجه خداوند محروم شویم، گفت:اشخاصی که یاد خدا و خدا را فراموش کرده باشند، طبق بیان قرآن روز قیامت کور و نابینا محشور می شوند و حتی خود این فرد هم به خداوند اعتراض می کند که من در دنیا چشم داشتم ولی چرا اینجا نابینا هستم اما در واقع وی رحمت خداوند را ندیده و نمی بیند.

 

وی افزود: ایمان با داشتن تقوا ثمر بخش است و نباید انسان به امید کار خیر دیگران باشد چرا که هر کسی باید برای آخرت خود و دنیای باقی خود توشه جمع آوری کند و بدی و خوبی خود را ارزیابی کند.

 

امام جمعه یزد عنوان کرد: باید برنامه ریزی و محاسبه نفس کنیم و به اعمال و کردار خودمان دقت کرده و از آن حساب بکشیم چرا که اگر الان انسان حساب کشی از خودش نکند، در آینده پیش خداوند باید حجلت زده باشد.

 

وی با اشاره به 17 دی روزی که رضاخان اقدام به کشف حجاب کرد گفت: در این روز رضاخان با گمان اینکه حجاب عامل عدم موفقیت جامعه است، اقدام به کشف حجاب کرد و دستور داد که کسی حق حجاب داشتن ندارد.

 

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مردم و علما به ویژه زنان جلوی این اقدام ایستادگی کردند، گفت: امروز هم دشمن به دنبال حذف حجاب از جامعه ایران است و در این زمینه هزینه های زیادی می کند.

 

ناصری ادامه داد: لازم است که مسئولان و مردم و به ویژه خود زنان نسبت به حفظ و پاسداری از حجاب قدم بردارند و برای تعالی آن که مهمترین ارزش و کرامت برای بانوان است اقدام کنند.

 

کد خبر 599578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha