ماه رمضان بهترین فرصت برای فراگیری علوم قرآنی است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در اختتامیه سلسله جلسات یاقوت آسمانی گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای فراگیری علوم قرآنی و انس با قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پانزدهمین جلسه از سلسله جلسات یاقوت آسمانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در سالن موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای بیان تفسیر قرآن کریم است، اظهار داشت: ماه رمضان، بهترین فرصت برای فراگیری علوم قرآنی و انس با قرآن است.
 

وی افزود: ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای انس بیشتر با مسجد، تزکیه نفس و رسیدن به قله های رفیع معنویت است.
 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود در این ماه در راستای خودسازی بهره بگیریم، افزود: این ماه پر فیض، فرصتی است تا بندگان خداوند، معنویت، تقوا و اخلاص را در خود تقویت کنند.
 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با ذکر روایتی از امیرالمؤمنین(ع) دعا را راهی برای ارتباط با خدا دانست و افزود: آشنائی با قران و دعا، افراد را در برابر فتنه ها حفظ می کند و انسان با دعا و ارتباط با ائمه اطهار(ع) همواره با پروردگار ارتباط دارد.
 

این مبلغ بین المللی با بیان این مطلب که شب های ماه رمضان بهترین زمان، دعا و اتباط با پروردگار است، گفت: شب های قدر، زمان عرفه، وقت سحر و بین طلوعین از زمان های خاص برای دعا و راز و نیاز با معبود هستی است.
 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه به برخی از آثار غسل، از جمله نشاط و معنویت خاص برای انسان اشاره کرد و افزود: وضو، غسل، طهارت، به سمت قبله نشستن، بالابردن دست به سمت پروردگار، گریه، تواضع، خشوع و فروتنی از اعمال هنگام دعاست.
 

وی با ذکر روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: اطمینان و داشتن یقین به اجابت دعا و درخواست حاجت از خالق از دیگر اعمال انسان در هنگام دعاست و ذکر پروردگار، فرستادن صلوات، اقرار به گناه نزد پروردگار و طلب بخشش و عفو، برطرف کردن حق الناس و طلب حاجت از اعماق قلب با تواضع و گریه از اعمال قبل از دعاست.
 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: خداوند گناهان بندگان را حتی نزد افراد خاص برملا نخواهد کرد و با توبه واقعی، گناهان را می بخشد.
 

در ادامه شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماری های قلبی و عروقی، حوادث و سرطان، از جمله بیماری ها و شایع ترین علل مرگ و میر در کشور است.
 

شیرانی، فشار خون بالا بین افراد را قاتل خاموش معرفی کرد و افزود: کم توجهی به افزایش فشار خون، دیابت و قند خون، کم تحرکی و سیگار از جمله علل بیماری های قلبی و عروقی و مرگ و میر در کشور است.
 

وی در پایان 90 درصد از سرطان ها را در مراحل اول قابل پیشگیری دانست و خاطر نشان کرد: هر سه علل مرگ و میر انسان در حال حاضر قابل تشخیص، درمان و کنترل است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 60013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha