۱۳ هزار نفر اهداکننده مستمر خون در قزوین/ کاهش ذخایر خونی در فصل زمستان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: از میان اهدا کنندگان خون در سطح استان، ۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر اهدا کننده مستمر هستند که در واقع ۵۴.۶ درصد اهداکنندگان خون را شامل می شوند.

محمد حسین برادران در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری 34 هزار و 548 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که در سال گذشته این میزان مراجعه 30 هزار و 621 نفر بوده که رشد 12.82 درصدی را نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: از این تعداد مراجعه کننده 25 هزار و 806 نفر موفق به اهدای خون شدند که رشد 6.4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اضافه کرد: از میان اهدا کنندگان خون در سطح استان، 13 هزار و 950 نفر اهدا کننده مستمر هستند که در واقع 54.6 درصد اهد اکنندگان خون را شامل می شوند که تعداد اهداکنندگان خون مستمر هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است به طوری که در 9 ماهه سال گذشته 12 هزار و 141 نفر برابر 50.6 درصد، اهداکننده مستمر بودند.

 

وی افزود: از میان اهداکنندگان خون یک هزار و 765 نفر را بانوان تشکیل می دهند که 6.8 درصد اهداکنندگان خون هستند که تعداد بانوان اهداکننده خون در سال گذشته یک هزار و 510 نفر بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به پویش هایی برای اهدای خون در استان اظهار کرد: در زمستان و فصل سرما قرار داریم و در این فصل با کاهش ذخایر خونی مواجه می شویم زیرا مردم برای اهدای خون کمتر مراجعه می کنند بنابراین پویش هایی را برای تشویق و جذب افراد به اهدای خون داریم.

 

برادران تأکید کرد: برای این منظور تفاهم نامه ای با اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین منعقد شد که هدف از این تفاهم نامه هم جلب همیاری مردم و ایجاد فرهنگ ‌سازی برای اهدای مستمر خون در بین ورزشکار جامعه بود و بر این اساس هم از ورزشکاران، پیشکسوتان، روسا، نواب و دبیران هیئت ورزشی استان دعوت شده است تا نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در مناسبت های مختلف پویش هایی را در بحث اهدای خون راه اندازی می کنیم که این اقدام هم پویشی در حوزه دعوت از ورزشکاران به اهدای خون است که در واقع وقتی ورزشکاران برای این اقدام خداپسندانه حضور پیدا کنند، الگویی برای طرفداران شان خواهند بود و دیگر آحاد جامعه هم برای اهدای خون تشویق می شوند.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: بعد از این پویش که با عنوان «بعضی ها قهرمان می شوند بعضی ها قهرمان می مانند» انجام شد و اطلاعیه ای که در دعوت از این قشر برای اهدای خون صادر شد، تاکنون چندین رئیس هیئت ورزشی، یوگای خنده و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان برای اهدای خون حاضر شده و این عمل خداپسندانه را در کمک به هموطنان شان انجام دادند.

 

وی یادآور شد: در طول سال از گروه های مختلفی نظیر سپاه، بسیج و حوزه های علمیه برای اهدای خون دعوت شد که این افراد هم حضور یافته و نسبت به اهدای خون اقدام کردند و در خصوص دیگر گروه ها مانند هنرمندان هم اگر فعالی در این حوزه وجود داشته باشند تا این کار داوطلبانه صورت گیرد، این پویش را خواهیم داشت.

کد خبر 600824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha