ریزگردها در کشور ابر بحران هستند

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر کشور با اشاره به بحران آب و ریزگردها در کشور گفت: ریزگردها در کشور ابر بحران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز ( 27 دی) در نشست خبری در استان یزد گفت: در سفر به یزد بازدیدها و دیدار با مسئولین و مردم استان، بازدید از شهرستان های استان داشتیم که در رابطه با مشکلات استان برنامه ریزی هایی داشتیم.

 

وی با اشاره به بازدید از ابرکوه افزود: برخی شکاف ها در این شهرستان ها بیش از 22 متر است که با توجه به وجود تهدید ها قرار شد بررسی جامع انجام شود و با مطالعه دقیق، بحث برداشت آب از سفره های زیرزمینی را مورد بررسی قرار دهیم تا راهکارهای علمی برای رفع این مشکل داشته باشیم.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: بازدید از روستاها تا هنزای مهریز و بررسی خشکسالی و تبعات آن نیز از برنامه های دیگر بود که با نشست با مردم در راستای مشکلات مردم اقداماتی داشتیم تا علی رغم سختی و مشکلات در راستای زنده بودند روستاها گام برداریم.

 

نجار تصریح کرد:اگر مشارکت مردم در حل بحران نباشد طبیعی است به نتیجه مطلوب را نخواهیم داشت و با توجه به کمبود منابع مالی از مردم برای رفع مشکلات کمک بگیریم.

 

وی ادامه داد:کل کشور به دلیل خشکسالی و سرمازدگی با مشکلات فراوانی در زمینه کشاورزی و دامداری همراه است که در این راستا فکرهایی شده اما در این استان نیز برنامه ای اختصاصی داریم.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سال های گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال به صندوق توسعه کشاورزی میدادیم اما امسال 13 هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

 

نجار در پاسخ به خبرنگاران در خصوص آلودگی هوا و ایجاد بحران از این طریق بیان کرد:بحث آلودگی هوا با سازمان محیط زیست است و آنها موظف کاهش و پیگیری هستند و اگر جاهایی آلایندگی دارد آنها را شناسایی و بررسی کنند اما ما معتقدیم که بحث آلودگی هوا به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی واقعا عنایت و مشکارت مردم را می طلبد و اگر این همراهی باشد به خوبی می توانیم پیشرفت داشته باشیم و ضمن ان نیز دولت باید فعالیت های مناسب را داشته باشد.

 

وی افزود: ریزگردها، ابر بحران است زیرا این تدریجی است و هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سلامت مردم را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد:آب در بخش روستاها نیز امری اساسی است که ما تمام تلاش خود را در راستای کمک داریم که بیمه توسعه کشاورزی، کمک به خسارت دیدگان از جمله آنها است.

 

نجار تصریح کرد:ما سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال در حوزه آب شرب برای 520 شهر کشور که با تنش آبی همراه بودند، داشتیم که این خدمات را در سطح کشور داشته ایم.

 

وی افزود: تمام امکانات نیروهای مسلح در زمان حادثه در اختیار مدیریت بحران است و از تمامی ظرفیت ها در زمان بحران استفاده می کنیم تا مشکلات را کاهش دهیم.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: ما از نقاط مختلف کشور بازدید داریم و بسیاری از استان ها در بحث خشکسالی مشابه استان یزد هستند ولی استان یزد یکی از استان های مشکل دار  در زمینه بارندگی است.

 

نجار تصریح کرد: یزد در مدیریت آب همیشه زبانزد در کشور بوده است که این را باید مجددا به عنوان الگو در سطح کشور مطرح کنیم

 

کد خبر 602046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha