ایجاد جذابیت در کتابخوانی، مهمترین اولویت دستگاه های فرهنگی

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: ایجاد جذابیت در راستای کتاب و کتابخوانی، بایستی به عنوان مهمترین اولویت دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز ( 5 بهمن) در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی با موضوع نمایشگاه کتاب استان یزد گفت: افزایش انگیزه برای خواندن کتاب باید بیشتر کار شود تا بتوان انگیزه کتابخوانی را با نمایشگاه کتاب بالا ببریم.

 

وی افزود: برنامه ترویج فرهنگ کتابخوانی امری اساسی برای جامعه است که ما باید در استان نیز قبل از برگزاری نمایشگاه های کتاب ایجاد کنیم تا مردم با این احساس کتاب خریداری کرده و آنها را مطالعه کنند.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد:یکی از ضرورت ها نیازسنجی در خصوص حضور ناشران کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب است که باید در این زمینه برنامه های خوبی داشته باشیم تا ناشران خارجی کتاب های محتوایی را ارائه کرده و علاقمندان نیز از این کتاب ها استقبال کنند.

 

میرمحمدی تصریح کرد:هر اداره کل ارشاد اسلامی و دست اندرکاران فرهنگی و روحانیت ایجاد انگیزه به جوانان در راستای مطالعه است که از این طریق می توان افراد مختلف را به سمت مطالعه و کتابخوانی سوق داد.

 

وی ادامه داد:هنر ایجاد انگیزه کتابخوانی و نیاز به موضوعات زندگی ساز برای جامعه باید برنامه ریزی و طراحی شود تا بتوان هدفی که داریم محقق کنیم.

 

استاندار یزد گفت: اطلاع رسانی یکی از عوامل اصلی در این زمینه است و نقش ریانه ها به ویژه صدا و سیما بسیار موثر است که در این جهت نیز می توان با برنامه ریزی این احساس نیاز را در جامعه ایجاد کند.

 

میرمحمدی خاطرنشان کرد:امروز هر تابلو و بیلبوردی باید در شهر باید به ما پیام دهد و ما را حساس کند تا به دنبال مطالعه و کتابخوانی برویم.

 

وی ادامه داد:ما بیشتر نیاز به حمایت فکری هستیم که اگر در زمینه هایم مختلف حمایت شویم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

 

استاندار یزد افزود:کارهای فرهنگی کارهای مداوم است که برای حساس کردن جامعه باید کارهای موردی نیز انجام دهیم تا بتوانیم در راستای کارهای مدام اقدامات اساسی داشته باشیم.

 

میرمحمدی بیان کرد: مشارکت مردمی اصلی ترین بحث توسعه فرهنگی در جامعه است که اگر برای آن در محلات این بخش را تشکیل دهیم بسیاری از جذابیت ها و فعالیت های فرهنگی را می توان در جامعه افزایش دهیم.

کد خبر 604055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha