جشنواره سراسری «تئاتر مردمی بچه های مسجد» در تهران برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب، جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد در تهران برگزار می شود.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد از 20 تا 26 فروردین ماه سال 96 به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

 

دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در هرمزگان راه اندازی می شود

 

این نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور،  همچنین از راه اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان هرمزگان خبرداد و گفت: این دفتر همزمان با دهه فجر در شهرستان میناب برگزار می شود.

 

زارعی با توجه به اینکه به جریان تئاتر مردمی اعتقاد دارم، پس از قبول مسئولیت در مرکز نمایشی، ایده راه اندازی دفتر «تئاتر بچه‌های مسجد» به منظور بردن تئاتر در مساجد و آشتی متدینین و مردم با هنر نمایش که یکی از دغدغه هایم بود را عملیاتی کردم.

 

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» و سریال های «مختارنامه» و «کیمیا» با بیان اینکه تا کنون 10 دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان های کشور راه اندازی شده است، افزود: مهمترین موضوع در تئاتر بچه‌های مسجد، مساله آموزشی تولیدی است.

 

۱۰ دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان های کشور راه اندازی شده است

 

زارعی تنها راه بالندگی هنر تئاتر را ایجاد دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد و آشتی متدینین با هنر نمایش دانست و با بیان اینکه مشکل اساسی حوزه تئاتر نبود متن نمایشی است اظهار کرد: تا کنون 30 نمایشنامه حرفه ای به همت نویسندگان جوان تولید کرده ایم که در اختیار این دفاتر قرار می گیرد.

 

این هنرمند مینابی گفت: این نمایشنامه ها به لحاظ موضوعی، محتوایی، ساختاری و ذهنی براساس فضای معنوی مسجد تولید شده است.

 

 

کد خبر 604402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha