خضوع  مقابل ولی‌خدا سبب قرب الهی است

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام عالی گفت: میزان نزدیکی و قرب انسان به خداوند به مقدار خضوع و خشوع او در مقابل ولی خدا بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مسعود عالی، استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه 19 بهمن‌ در مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه(س) که در میدان منیریه تهران برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: حضرت فاطمه(س) نزد خداوند بارتعالی دارای 9 اسم است، هر کدام از آنها راهی برای رسیدن به معرفت و کمال انسانی محسوب می‌شود.

 وی افزود: یکی از اسامی حضرت «طاهره» به معنای طهارت مطلق است، چراکه ایشان افزون بر طاهر بودن مطهر نیز هستند طاهر یعنی خود پاک هستند و مطهر یعنی دیگران را هم به پاکی می‌رسانند.

این خطیب مشهور، با اشاره به علت سجده ملائک بر انسان، عنوان کرد: خداوند هنگام خلقت حضرت آدم به فرشتگان دستور داد که بر او سجده کنند علت هم صرفا برای پرستش نبود بلکه سجده خضوع در مقابل ولی خدا بود.

حجت الاسلام عالی افزود: خداوند از روح خود که اهل‌بیت(ع) هستند در آدم دمیده بود به همین علت از ملائک خواست که بر آدم سجده کنند چراکه بندگی خداوند با خضوع در برابر ولی خدا میسر است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیطان از خضوع و خشوع مقابل ولی‌خدا پرهیز کرد که از درگاه الهی رانده شد، امروز هم وهابیت با حذف ولی خدا با تصورات واهی خود خدا را تکریم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خضوع در برابر ولی خدا عین عبادت است، اظهار داشت: میزان نزدیکی و قرب انسان به خداوند به مقدار خضوع و خشوع او در مقابل ولی خدا بستگی دارد.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه شیعه واقعی نسبت به ولی‌خدا معرفت دارد، عنوان کرد: خداوند در آیه تطهیر فرمودند که ائمه معصومین(ع) را پاک کردند و سایر انسان‌ها نیز به واسطه آنها پاک می‌شوند، بنابراین تزکیه انسان‌ها در مراجعه به اهل‌بیت(ع) صورت می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام عالی افزود: اگر بخواهیم تطهیر اهل‌بیت(ع) شامل حال ما شود باید به مقام صلوات برسیم در این مقام طینت انسان پاک و گناهان او آمرزیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صلوات فرستادن بر پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان از بهترین اذکار است، ابراز کرد: صلوات دو صورت ظاهری و باطنی دارد، ظاهر صلوات همان به زبان صلوات فرستادن بر ائمه معصومین(ع) است.

وی افزود: پیامبر خدا(ص) درباره اهمیت صلوات فرستادن فرمودند: هر کس یکبار بر من صلوات فرستند خداوند هزار بار بر او درود می‌فرستد و همه عالم وجود برای او صلوات می‌فرستند.

این خطیب مشهور ادامه داد: امام صادق(ع) در خصوص باطن صلوات فرمودند: تسلیم شدن در برابر رضایت و دستورات اهل‌بیت(ع) باطن صلوات است.

کد خبر 608185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha