هدف اصلی موسسه صافات الجنة، توجه به برنامه های قرآنی بقاع متبرکه است

مسئول غرفه موسسه قرآنی صافات الجنة، هدف اصلی موسسه صافات الجنة را توجه به برنامه های قرآنی و فرهنگی در بقاع متبرکه اعلام کرد.

کمیل همتی، مسئول غرفه موسسه قرآنی صافات الجنة در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن کریم گیلان به خبرنگار شبستان گفت: موسسه صافات الجنه به عنوان یک موسسه فرهنگی و قرآنی به مدت سه سال است که در سطح بقاع شهرستان رشت فعالیت می کند.


وی تصریح کرد: موسسه صافات الجنه با محوریت قرار دادن بقاع متبرکه شهرستان رشت به فعالیت می پردازد و هم اکنون برنامه قرآنی را در بقعه "دانای علی" و "بقعة السادات" به مسائل قرآنی و فرهنگی توجه می کند.


مسئول غرفه موسسه قرآنی صافات الجنة با اشاره به برنامه ختم قرآن کریم در بقاع متبرکه رشت، خاطرنشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان طی سه سال گذشته، طرح ختم کل قرآن در 2 بقعه "دانای علی" و "بقعة السادات" انجام می شود.


همتی با بیان اینکه طرح ختم قرآن کریم موسسه صافات الجنة برای نخستین بار در بقعه متبرکه "آقا سید عباس" رشت برگزار شد، تاکید کرد: سال گذشته اولین دوره ختم قرآن بقعه "خواهر امام رضا(ع)" رشت از طرف این موسسه قرآن برگزار شد.
 

وی از برگزاری کلاس های آموزشی قرآن ویژه برادران و خواهران در بقعه های "دانای علی" و "بقعة السادات" رشت خبر داد و بیان کرد: این دوره های آموزشی به صورت عمومی و در قالب قرائت، حفظ و ترتیل قرآن برگزار شده است.


مسئول غرفه موسسه قرآنی صافات الجنة، بیشترین مخاطبان قرآنی این موسسه را جوانان و نوجوانان دانست و افزود: برگزاری طرح قرآنی 1445 در بقاع متبرکه یکی از فعالیت های سال جاری این موسسه قرآنی است که مورد استقبال این قشر قرار گرفته است.


همتی تصریح کرد: موسسه صافات الجنه رشت با بیش از 200 نفر عضو قرآنی در بقاع متبرکه شهر رشت فعالیت می کند.


وی با اشاره به حضور سه ساله موسسه صافات الجنه در نمایشگاه قرآن کریم گیلان، اظهار کرد: " لوح های فشرده ترتیل های قرآن کریم"، "ترتیل سه بار تکرار کل قرآن" و "ترجمه گویای قرآن به صورت صوتی" به عنوان محصولات موسسه صافات الجنه رشت است.


مسئول غرفه موسسه قرآنی صافات الجنة با اشاره به اینکه لوح های فشرده ترتیل موسسه صافات الجنة به صورت ویژه از قاریان مصری و ایرانی تهیه و توزیع می شود، بیان کرد: 10 عنوان ترتیل، 5 عنوان قرائت مجلسی و تفسیر 25 جزء قرآن کریم حجت الاسلام قرائتی به عنوان شاخص ترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه سال جاری قرآن کریم گیلان است.


مسئول غرفه موسسه قرآنی صافات الجنة با بیان اینکه اعضای موسسه صافات الجنه در مسابقات مختلف فرهنگی و قرآنی در سطح استان و کشور به مقام های برتر دست پیدا کرده اند، اذعان کرد: فعالان قرآنی موسسه در سال های 88، 89 و 90 در مسابقات متعدد قرآن کریم، رتبه های اول، دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.


پایان پیام/

کد خبر 60911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha