برگزاری هشتمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و زورخانه ای دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی یزد

خبرگزاری شبستان: معاون اداره ‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هشتمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و زورخانه ای دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس دهقانی معاون اداره ‌کل آموزش و پرورش استان یزد امروز ( ۲۴ بهمن ) در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: هشتمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و زورخانه ای دانش آموزان سراسر کشور از 28 بهمن ماه تا دوم اسفندماه  سالجاری به میزبانی یزد برگزار می شود.

 

وی افزود: تعداد تیم ها 18 تیم از 18 استان و تعداد 250 نفر هستند که در قالب تیم ها در کشتی پهلوانی به مسابقه می پردازند.

 

معاون اداره ‌کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ریشه های  ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در ایران محکم کنیم باید از دانش آموزان و مدارس شروع کرد و اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم می توانیم نسبت به این ورزش و خلق و خوی این ورزش گام های اساسی در جامعه برداریم.

 

دهقانی بیان کرد: آموزش و ورزش بیشتر ورزش درون مدرسه ای را در دستور کار خود قرار داده و به همین دلیل نیز زیرساخت های مدارس خود را ارائه می کند که ما میتوانیم از طریق کانون های حضور دانش آموزان را داشته باشیم.

 

وی افزود: امیدواریم صاحب زورخانه ای شویم که صرفا دانش آموزی باشد.

 

معاون اداره ‌کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: ما همچنین میزبانی روسای هیات های ورزشی دانش آموزی نیز هستیم که 31 نفر در سطح کشور به این نشست دعوت هستند در تالار فرهنگیان این نشست برگزار می شود.

 

دهقان ادامه داد: با توجه به قدمت زیاد استان یزد در ورزش های زورخانه ای و پرورش قهرمانان کشوری و همچنین پیشرفت استان در ورزش هایی مانند ژیمناستیک و غیره ما میزبان این دوره از مسابقات شده ایم.

 

کد خبر 609517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha