شناخت صحیح نسل جوان از انقلاب و انتقال ارزش ها، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس دینی گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، شناخت صحیح نسل جوان از اهداف انقلاب و انتقال ارزش های آن به نسل های آینده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، اکبر مجیدی کارشناس دینی در گفتمان دینی با موضوع «انقلاب اسلامی» در دبیرستان شهدای هاشمیه شهرستان آران و بیدگل گفت: امام خمینی(ره) با اتکا به قوه الهی و سیره اهل‌بیت(ع)، بزرگترین انقلاب جهان را بر پایه حکومت دینی تشکیل‌داد.

وی افزود: امام خمینی(ره) حکومتی را بنا کرد که همه برنامه هایش بر مدار دین و موازین  اهل بیت علیهم السلام استوار و با مقبولیت مردمی همراه بود.

استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به فلسفه برگزاری جشن های بزرگداشت دهه فجر اشاره کرد و افزود: هر سال دهه فجر را جشن می گیریم تا خاطرات گذشته در ذهن زنده شود و بگوییم قدردان نظام و انقلاب هستیم و به خود و پدران خود افتخار می کنیم و در پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی آماده ایم.

مجیدی به سه نوع حق انقلاب در برابر ملت اشاره کرد و گفت: حق نخست، حقی است که گذشتگان یعنی مبارزان انقلاب و شهدا به گردن ما دارند چرا که آنان جان و مال و وجودشان را برای پیروزی انقلاب و نظام دادند.

وی افزود: امروز حفظ آرمان های شهدای انقلاب اسلامی بزرگ ترین حقی است که بر عهده ما است و باید تلاش کنیم در حفظ آن بکوشیم.

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد: حق دوم، حقی است که انقلاب در جامعه امروز از ما دارد و با حمایت و حضور در راهپیمایی ها، انتخابات و عرصه های مختلف ظام محقق می شود.

مجیدی، حق سوم را انتقال آرمان های انقلاب به نسل آینده دانست و افزود: ما در برابر آیندگان مسؤولیم که ارزش انقلاب را بدانیم و آنچه را که در راه آن خون دادیم و به سختی به دست آوردیم به راحتی از دست ندهیم و در راه حفظ و ماندگاری آن تلاش کنیم.

وی افزود: انتقال میراث انقلاب به نسل آینده در صورتی درست انجام می شود که گوش به فرمان ولی فقیه خود باشیم و از رهبری پیروی کنیم که اگر این چنین پشت سر رهبر باشیم کسی نمی تواند به کشور و جوانان ما آسیب برساند.

این استاد گفتمان دینی، تصریح کرد: ولی فقیه همچون نخ تسبیح همه افراد و گروه های جامعه با تفکرات مختلف را به یکدیگر متصل می‌سازد و آنان را در یک مسیر و جهت کلی زعامت و هدایت می کند.

اکبر مجیدی، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را شناخت صحیح نسل جوان از اهداف انقلاب و انتقال ارزش های آن به نسل های آینده عنوان کرد و افزود: نسل جوان که امروز در معرض شبهات و ابهامات مختلف قرار می‌گیرند باید آگاه باشند که انقلاب برای چه شکل گرفت و اهداف آن چه بود.

وی افزود: دشمن با جنگ نرم و انواع و اقسام روش ها به دنبال تهاجم فرهنگی است تا آرمان های انقلاب را برای جوانان کمرنگ کند و اهداف خود را در جامعه پیاده کند.

مجیدی تصریح کرد: معاندان و دشمنان نظام با استفاده از ابزار انتقاد و طرح پرسش و اشکال می کوشند اذهان مردم را تشویش و منحرف کنند و ما باید با شناخت دینی، بصیرت و بالا بردن اطلاعات خود از اهداف و آرمان های انقلاب، آمادگی خود را در برابر تهاج همه جانبه دشمن بالا ببریم.

یادآور می شود؛ طرح گفتمان‌های دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال به صورت فصلی و مناسبتی با موضوعاتی از قبیل مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، سواد رسانه ای، روابط اجتماعی آسیب‌ها و چالش‌ها، باید‌ها و نباید‌ها در روابط پسر و دختر و سایر موضوعات فرهنگی در مدارس برگزار می‌شود.

کد خبر 609568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha