آبادانی معنوی مساجد در گرو حضور گسترده نسل جوان در این اماکن است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: آبادانی معنوی و ظاهری مساجد درگروه حضور گسترده افراد جامعه به ویژه نسل جوان در خانه های خدا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز (30 مرداد) در کلاس درس اخلاق بانوان دستگاه های اجرایی استان که در سالن جلسات پیامبر اعظم(ص) ساختمان معاونت عمرانی استانداری مرکزی برگزار شد، با گرامیداشت هفته جهانی مساجد بر آبادانی ظاهری و معنوی این پایگاه های عظیم دینی تاکید کرد.


وی گفت: مسجد سنگری برای حفظ و احیا دین مبین اسلام و مکانی برای حضور افراد در کنار هم و ایجاد وحدت و اتحاد میان مسلمانان است.


امام جمعه اراک با اشاره به اینکه مسجد کانونی برای فعالیت فعال ترین افراد جامعه است، خاطر نشان کرد: نسل جوان و با نشاط جامعه اسلامی که در بهترین دوران زندگی به سر می برند باید از فرصت جوانی استفاده کنند و با حضور خود در مساجد به فعالیت های مهم بپردازند.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن در شب های نورانی قدر گفت: ماه رمضان شاه راه معنوی است که هر کس در این مسیر نورانی قرار گیرد به قرب الی الله می رسد و حرکت در صراط مستقیم انسان را در مسیر احسان پروردگار قرار می دهد. 


آیت الله دری نجف آبادی، در ادامه با اشاره به آیات نورانی سوره مبارکه قدر اضافه کرد: شب قدر شب تقدیر امور است که تقدیر امور انسان درآن مشخص می شود.

 

وی در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان گفت: حرمت ماه مبارک رضان بر همگان واجب است بی حرمتی به این ماه بی حرمتی به خدا و پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

  

پایان پیام/

کد خبر 60959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha