شخصیت حضرت زهرا(س) الگویی مناسب برای نسل جوان/ اعتقاد، اعتماد و امید؛ سه رکن رسیدن به هدف

خبرگزاری شبستان: کارشناس دینی گفت: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در همه اعصار و قرون، الگوی بسیار مناسبی برای مردم بویژه نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، اکبر مجیدی استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در گفتمان دینی «سیره فاطمی» در دبیرستان دخترانه کوثر این شهر گفت:  شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در همه اعصار و قرون، الگوی بسیار مناسبی برای مردم بویژه نسل جوان است.

وی یکی از ابعاد شخصیتی این بانوی نمونه را نحوه عبادت ایشان خواند و گفت: حضرت زهرا(س) در نماز و عبادت خداوند متعال نمونه ای کامل و الگویی جامع بود. عبادت ایشان توأم با خشوع و خلوص بود؛ عبادتی که سازنده و باعث تکامل روح است. 

این کارشناس دینی، به رفتار سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی حضرت زهرا (س) در برابر پدر اشاره کرد و گفت: اگر چه رابطه سیده زنان عالم با پیامبر(ص) عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود، اما این مانع احترام و تواضع ویژه ایشان نسبت به پیامبر(ص) نمی شد.

مجیدی، ساده زیستی و پرهیز از تجملات را از دیگر نکات بارز  شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) خواند و گفت: مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفا به غذای اندک، استفاده از حداقل امکانات برای زندگی از ویژگی های آشکار این بانوی نمونه اسلام است.

استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، در بخش دیگری از سخنانش به نقش توکل در موفقیت اشاره کرد و گفت:  انسان در طول زندگی با مشکلات زیادی روبرو می شود که امتحان الهی است و اگر به خدا توکل کند و باور داشته باشد که خداوند مهربان در كنار اوست و او را راهنمايي مي كند، دچار ترس و اضطراب نخواهد شد و با خيال آسوده به حل مشكل فکر خواهد کرد و از ظرفيت و توان فكري خود بهترين استفاده را خواهد کرد.

مجیدی، اعتقاد، اعتماد و امید را سه رکن اصلی برای رسیدن به هدف در زندگی برشمرد و افزود: اعتماد به لطف خدا و اعتقاد به حكمت، قدرت و تدبير او باعث مي شود كه ما به اتفاقات زندگي با ديده باز نگريسته و تسليم رضاي خداوند شويم و از بسياري از تنش هاي غيرضروري در امان باشيم. اعتقاد به  قدرت  خداوند و  باور  داشتن به  اينكه  خداوند ناظر تمام حوادث و اتفاقات است و هر امري به اذن و مشيت اوست و توان برآوردن  تمام نيازها و خواست هاي ما را دارد، ما را در توكل به خداوند متعال استوارتر مي کند.

وی  امید و تلاش متعهدانه و  خستگي ناپذير  در  راه رسيدن به هدف را يكي از اركان توكل خواند و گفت: فرد متوكل با  نگرش مثبتي كه نسبت به  نتيجه  عمل خود  دارد، با كوشش زايد الوصفي درراستاي هدف خود كوشش مي كند و اين كوشش برخاسته از تكيه گاه استواري است كه در آن هيچگونه شكستي را نمي توان تصور نمود.

مجیدی، رسیدن به کمال را نیازمند معلم خواند و افزود: اهل بیت(ع) معلم ما در این راه هستند و باید تلاش نماییم تا قدم در راه آنان بگذاریم و با تمسک به سیره و سخنان آنان و با یاری جستن از آنان، گام هایی در نزدیکی به ایشان برداریم.

 

کد خبر 614350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha