طرح «ویتامین های همسرانه» در کانون بیت العباس بیرجند برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: ثبت نام در طرح «ویتامین های همسرانه» که قرار است در اردیبهشت ماه سال ۹۶ به همت کانون فرهنی هنری بیت العباس بیرجند برگزار شود، از ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تاسیس ستادعالی کانونهای مساجد کشور آغاز می شود.

محمدحسین فروتنی مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: اصول موفقیت روابط همسران، اصولی متفاوت و متنوعی است و تعامل آنها را به سمت پویایی مثبت سوق داده و به موفقیت می‌رساند.

 

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و یا رفتارهای ترمیمی مهم‌ترین اصل برای روابط موفق همسران به حساب می‌آید، در حالی که بسیاری از زوجین از آن غافل هستند، افزود: از آنجا که معمولاً تنش‌های همسران با مشاجرات کلامی آغاز می‌شود، بهترین اقدام کنترل شرایط است؛ این در حالی است که همه افراد در مقابل رفتار همراه با آرامش و پیشنهاد مثبت، آرام می‌شوند چراکه از فرد مقابل سیگنال‌های مثبت دریافت می‌کنند.

 

فروتنی ادامه داد: از این رو اگر یکی از زوجین به سمت فرایند رفتاری خاصی نرمش داشته باشد، هرچند که اختلاف شکننده‌ای وجود داشته باشد، فرد مقابل می‌تواند در صورتی که مهارت پیشقدم شدن را داشته باشد همسر خود را به تعامل در فضایی مثبت دعوت کند و با اتکا بر آن فرآیند رفتاری خاص،‌ بحران موجود را کنترل کند؛ در چنین وضعیتی، پیشگام بودن، نقطه ضعف محسوب نمی‌شود، بلکه نشان از توان فرد دارد که علی رغم تنش‌های موجود، خود را آرام نگه می‌دارد و همسرش را با خود همراه می‌سازد. از این رو اگر از منظر توانمندی به این موضوع نگاه شود زوجین همیشه برای پیشقدم شدن تلاش می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه آموزش های روابط بین همسران می تواند به تحکیم روابط، رفع تضادها و رفع اشتباهات شناختی کمک کند، گفت: در همین راستا طرح ویتامین های همسرانه با هدف شناخت دنیای همسران در بین زوجین شهرنشین در سطح شهر بیرجند به همت کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند برگزار می شود.

 

وی با تشریح سرفصل های این دوره آموزشی اظهار داشت: همسران و شناخت دنیای زن و مرد، مهارت افزایی همسرانه، آموزش مهارت های همدلی، حل مساله و گفتگوی فعال، سبک های ارتباطی متنوع بین زوجین، ارتباط جنسی پویا و فعال در زوجین، آموزش مهارت حل تعارض، تاب آوری فعال در زندگی با هدف تحکیم بنیان خانواده و درمان مشکل و اختلالات حوزه زناشویی و مشکلات جنسی زوجین از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت العباس بیرجند خاطرنشان کرد: ویتامین‌های همسرانه مجموعه کارهای ساده‌ای است که روابط زوجین را بهبود می‌بخشد؛ بدون آنکه هزینه‌های مادی دربرداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت دراین دوره آموزشی که به صورت رایگان برگزار خواهد شد، از ۱۸ اسفند (همزمان با سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری) آغاز شده است، گفت: علاقمندان به شرکت در این دوره آموزشی می توانند با شماره  09155616385 تماس برقرار کنند.

کد خبر 614509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha