«راه نجات»  را بشناسید

خبرگزاری شبستان:کتاب ««راه نجات» با ترجمه ی « رضا رجب زاده» اثری مشتمل بر مجموعه ای از اصول اعتقادی و برنامه ی اخلاقی و عملی می باشد.

به گزارش خبرنگار کتاب شبستان، کتاب حاضر ترجمه ای است از «منهاج النجات» اثری که در بیان آن چه که دانستنش بر زن و مرد مسلمان واجب است ، به قلم «ملاحسن فیض کاشانی» تالیف شده است. در این کتاب که توسط «رضا رجب زاده» ترجمه شده، مجموعه ای از اصول اعتقادی و برنامه ی اخلاقی و عملی با بیانی ساده و روان ارائه شده است.

نگارنده در کتاب پیش رو در ابتدا اصول اعتقادی را بیان کرده و پس از آن که به منزله ی اساس و  زیربنای ایمان است به بیان تقوا به عنوان ثمره ی ایمان پرداخته و تقوای دل و جوارح و اعضا را بیان داشته است و در ادامه نیز ارتباط تقوای دل و تقوای جوارح و اعضا را شرح می دهد.

گفتنی است در تمامی مباحث کتاب ، ابتدا آیاتی از قرآن کریم که پیرامون موضوع مورد بحث بوده بیان شده و سپس با بهره گیری از فرمایشات ائمه ی معصومین(ع) مباحث جمع بندی  و  کامل شده است.

این کتاب با وجود حجم کمش، همه معارف و آداب و اخلاق را در بر دارد و در دو بخش تحت عنوان دو مقصد تنظیم شده ؛ «مقصد اول: در اعتقادات» و «مقصد دوم : در تقوا». برخی از مفاهیم و موضوعاتی که در هریک از این دو بخش از کتاب ارائه شده عبات اند از : آداب نماز ، دلیل بر وحدانیت خداوند تبارک و تعالی، صفات پیامبر ، منزلت انبیاء ، بهشتیان و دوزخیان ، حقیقت روزه، مقدمات توبه ، خروج از گناهان و....

گفتنی است کتاب حاضر را انتشارات «زیارت»  با ترجمه ی « رضا رجب زاده» و در قطع رقعی ، جلد شومیز ، 220 صفحه و بهای 6 هزار تومان چاپ کرده و به بازار کتاب فرستاده است. 

 

کد خبر 614607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha