مساجد مهمترین پایگاه فرهنگی تبلیغی در نظام جمهوری اسلامی است 

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با بیان اینکه مساجد علاوه بر  مقدس بودن و معنویت کارکردهای فراوانی دارد، گفت: مساجد مهمترین پایگاه فرهنگی تبلیغی در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، دکتر محمد علی نجفی، استاندار گیلان امروز (۱۵ اسفند) در همایش سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مجتمع شهید مطهری انزلی گفت: اهمیت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری بر کسی پوشیده نیست.

 

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی همه کانون و پایگاه ها برای تبلیغ و نشان دادن اسلام بزرگ فعالیت می کنند، تصریح کرد: مساجد بزرگ ترین و مهم ترین پایگاه فرهنگی و هنری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

دکتر نجفی با اشاره به اینکه  امور مساجد علاوه بر  مقدس بودن و معنویت کارکردهای فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: تربیون های مبلغین مقدس است و ما باید فضا را  به گونه ای فراهم کنیم که از این تربیون مقدس نقدی وارد نشود که صحیح نباشد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ما به ارزش های والای نظام و اخلاق مداری افتخار می کنیم، اذعان کرد: مشی زندگی ما باید اعتدال، امانت داری، راست گویی و صداقت باشد.

 

وی  در خصوص راه اهن آستارا- آستارا افزود: این راه آهن همزمان با مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح و امروز عملیاتی می شود و راه آهن  آستارا- رشت نیز جزء تعهدات قرار می گیرد و هزاران میلیارد هزینه حمل و نقل کاهش می یابد.

 

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید فضا را به گونه ای ایجاد کرده که کشورهای روسیه، آذربایجان، اروپای شرقی و غیره حضور جمهوری اسلامی را بپذیرند.

 

 

استاندار گیلان در خصوص وضعیت معیشت و رفاه و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در گیلان برای بیش از هفت ماه گندم ذخیره شده و در زمینه اقتصاد مقاومتی هم سومین استان در دریافت  تسهیلات  و هفتمین استان در زمینه اشتغال هستیم.

 

وی  در پایان با بیان اینکه قانون اساسی بر اساس مردم محوری است و انتخابات نباید باعث تفرقه در جامعه شود، تصریح کرد: ارزش های مقدس نظام و اخلاق مداری در جامعه باید حفظ شود.

 

 

کد خبر 614726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha